Muzikos pedagogo komunikavimo su vaikais būdai, skatinantys muzikos klausymąsi

  • VardasDaiva
  • PavardėŽitkevičienė
  • Vadovasprof. dr. Ona Monkevičienė
  • Data2019-01-17
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Vienas iš esminių požiūrio į vaiko mokymąsi aspektų – dėmesys ikimokyklinei didaktikai kaip sąveikai tarp pedagogo ir vaikų bei tarp vaikų, jų komunikaciniams susitikimams, kai abipusis dėmesys yra nukreiptas į mokymosi objektą, t. y. vaikus dominantį reiškinį. Užsienio šalių tyrėjų darbuose pedagogo komunikavimo su vaikais aspektai yra tyrinėti, tačiau muzikos pedagogo komunikavimas, grindžiamas variacijos teorija kaip mokymosi teorija, skatinant vaikus pajausti, suprasti ir išskirti mokymosi objektą ir mokymosi objekto kritinius aspektus, tyrėjų darbuose kol kas nėra nagrinėtas. Todėl disertaciniame darbe siekiama nustatyti muzikos pedagogo komunikavimo su vaikais būdus, naudojant variacijos teorijos modelius, skatinančius vaikus pajausti, suprasti ir išskirti mokymosi objektą ir jo savybes klausantis muzikos. Disertacijoje išryškėjo empiriškai pagrįsti muzikos pedagogo komunikavimo su vaikais būdai, naudojant variacijos teorijos kontrasto ir generalizavimo modelius ir skatinant vaikus pajausti, suprasti ir išskirti mokymosi objektą (muzikos garsus) ir mokymosi objekto kritinius aspektus (muzikos garso aukštį, trukmę, tembrą) klausantis muzikos ir baigus klausytis muzikos.

Išsamiau