Studentų verslumo ugdymo plėtra Lietuvoje (Vadyba ir administravimas 03 S)

  • VardasAurimas
  • PavardėŽuperka
  • Vadovasprof. habil. dr. Povilas Zakarevičius
  • Data2010-12-28
  • KryptisVadyba ir administravimas

Anotacija

Disertacijoje analizuojamas studentų verslumo ugdymas instituciniame ir individualiame lygmenyje. Įvertinant šių dienų iššūkius, didėja poreikis aktyvinti studentų nuosavo verslo kūrimą. Tai siejama su įvairiomis priežastimis: žemu studijas baigusių studentų nuosavo verslo kūrimo ketinimų lygiu, verslumo reiškinio menku suvokimu, reikalingos sistemos ugdant studentų verslumą stoka, verslumo ugdymo turinio veiksmingu diegimu.

Disertacijoje yra ieškoma atsakymo į tokius klausimus: kokios verslininkams būdingos savybės, vertybės, įgūdžiai ir suvokimas šiuo metu yra svarbiausi; kaip plėtoti studentų verslumo ugdymą instituciniame lygmenyje.

Disertacijoje nagrinėjama verslumo ir verslumo ugdymo koncepcijos, jų raida, verslininkams būdingų savybių, vertybių, įgūdžių ir suvokimo ugdymo plėtra. Kadangi verslumas XXa. yra kelių disciplinų tyrimų tema ir yra pateikta daugybė literatūros su skirtingomis verslumo sampratomis, siekiama sugrupuoti žinomą literatūrą apie verslumą pagal pagrindinius požiūrius ir perspektyvas. Siekiama pabrėžti verslumo ugdymo įtaką su verslumu siejamo elgesio rezultatams. Lyginamosios literatūros analizės metodo pagalba išskirtos verslininkams būdingos savybės, vertybės, įgūdžiai ir verslumo suvokimas. Taikant ta patį metodą identifikuotos verslumo ugdymo priemonės instituciniame lygmenyje. Sudarytas studentų verslumo ugdymo modelis, jungiantis įvairius elementus, susijusius su taikomomis instituciniame lygmenyje verslumo ugdymo priemonėmis, kuriomis aktyvinamos verslumo iniciatyvai reikalingos asmens savybės, vertybės, įgūdžiai ir verslumo suvokimas.

Išsamiau