Vairo pasukimo kampo ir pagreičio signalų prognozavimas (Informatika 09 P)

  • VardasAušra
  • PavardėVidugirienė
  • Vadovasprof. dr. Minija Tamošiūnaitė
  • Data2010-12-22
  • KryptisInformatika

Anotacija

Darbo tikslas – prognozuoti vairuotojo elgseną, t. y. vairo pasukimo kampo ir pagreičio signalus vingiuotame užmiesčio kelyje, panaudojant tikrus vairavimo duomenis (vairo pasukimo kampą, kelio kreivę, greitį, pagreitį) bei požymius, išskirtus iš važiavimo metu vaizdo kameromis įrašytų vaizdo duomenų.

Norint reguliuoti vairo pasukimo kampą, vairuotojo pagalbininko sistemose paprastai siekiama iš vaizdo atstatyti trimatę kelio geometriją bei nustatyti automobilio judėjimo kryptį. Šiame darbe sukurtas algoritmas vairo pasukimo kampo signalui prognozuoti iš vaizdo duomenų, neatstatant trimatės kelio geometrijos. Vairo pasukimo kampo prognozė lyginama su tikruoju signalu ir nustatomi neįprasti vairuotojo veiksmai. Metodas užtikrina, kad bus atsižvelgta į konkretaus vairuotojo elgesį, ir leidžia vairavimo procesą individualizuoti, ko neleidžia jau minėti tradiciniai vairuotojo pagalbininko kūrimo atvejai.

Iki šiol vairuotojo pagreitis mokslinėje literatūroje beveik nenagrinėtas. Šis darbas yra vienas pirmųjų bandymų prognozuoti pagreitį realiame vingiuotame užmiesčio kelyje. Pasiūlytas naujas požymių išskyrimo algoritmas pagreičiui prognozuoti. Sukonstruotieji požymiai grindžiami atstumu iki posūkio pradžios ir pabaigos momentų kelio kreivėje. Atrinktos mažiausias paklaidas sąlygojančios parametrų kombinacijos pagreičio prognozavimui: tikslinga naudoti po vieną posūkio pradžios ir pabaigos taško parametrą. Parodyta, kad reikalingas individualus vairuotojo pagreičio prognozavimas.

Pateikti vairo pasukimo kampo ir pagreičio prognozavimo taikymo pavyzdžiai, leidžiantys pastebėti netinkamą vairuotojo elgseną: netinkamą vairavimą bei lėtinimo prieš posūkį nebuvimą.

Išsamiau