Projekcinės braižybos dėstymo metodika naudojant Onshape sistemą
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT |
Date |
---|
2019 |
Paprastai išskiriami trys pagrindiniai projekcinės braižybos uždaviniai: išmokyti braižyti brėžinius, išmokyti skaityti brėžinius ir lavinti erdvinį mąstymą. Naudojant trimačio modeliavimo pilnai debesų kompiuterija paremtą sistemą Onshape [1], pagrindinė užduotis yra sukurti trimatį modelį, o vaizdai yra generuojami automatiškai. Atrodytų, kad tokiu atveju, studentų gebėjimai braižyti brėžinį nėra lavinami. Čia reikia atkreipti dėmesį į tai, kad pati sistema atlieka ne visą brėžinio formavimo darbą. Nematomų kontūrų linijų rodymas ar nerodymas, simetrijos ašių, centrų linijų nubrėžimas, matmenų žymėjimas, mastelio parinkimas, linijų pločių ir kitų brėžinio parametrų nustatymas, yra užduotis braižytojui. Be to, labai svarbus mokymo elementas yra darbų gynimas. Brėžinių skaitymo (interpretavimo) įgūdžių lavinimui, be darbų gynimo, reikia tinkamai parinkti užduotis. Galimybė bet kuriame etape grįžti nuo modelio prie brėžinio ir atvirkščiai sukuria puikias sąlygas erdvinio mąstymo lavinimui.
Usually three main tasks of projection drawing are distinguished: training to draw drawings; teaching to read drawings and to develop spatial thinking. Using full-cloud CAD system Onshape, the main task is to create a 3D model, and images are generated automatically. It would seem that in this case, students' ability to draw a drawing is not being developed. It should be noted here that the system itself does not complete the drawing, showing or not displaying the hidden lines, drawing the symmetry axes, the lines of the centers, marking the dimensions, scaling, setting the line widths and other drawing parameters are the tasks for the drawer. Reading (interpretation) skills development require proper selection of tasks. The ability to return from a model to a drawing at any stage creates excellent conditions for spatial thinking.