Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/99512
Options
Požiūrio į baudų, gaunamų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, teisingumą analizė: lyties ir vairavimo patirties svarba
Type of publication
Recenzuojamos išplėstinės tezės / Peer-reviewed extended theses (T1d)
Author(s)
Title
Požiūrio į baudų, gaunamų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, teisingumą analizė: lyties ir vairavimo patirties svarba
Other Title
Analysis of drivers’ attitude towards fairness of penalties for traffic rules violations: the importance of driver’s gender and driving experience
Is part of
Dialogai : Lietuvos psichologų kongresas, 2019 gegužės 24-25 d., Vilnius: recenzuota kongreso medžiaga. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2019
Date Issued
Date Issued |
---|
2019 |
Publisher
Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2019
Extent
p. 67-67
Field of Science
Abstract
Baudos už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, taikomos rizikingai vairuojantiems, įstatymams nepaklūstantiems vairuotojams. Nors šių nuobaudų paskirtis – motyvuoti vairuotojus nekaroti rizikingo elgesio kelyje, pastebėta, kad kai vairuotojai vertina baudą kaip neteisingą vairuotojo atžvilgiu, jie linkę kartoti netinkamą elgesį. Kadangi iki šiol mažai tyrinėta, kas lemia baudos kaip teisingos ar neteisingos vertinimą, šio tyrimo tikslas – įvertinti skirtingo amžiaus ir įvairią vairavimo patirtį turinčių vairuotojų požiūrio į baudų, gaunamų už KET pažeidimus, vertinimų skirtumus. Tyrime dalyvavo 166 vairuotojai, iš kurių 41% pažymėjo, jog per pastaruosius tris metus buvo bausti dėl KET pažeidimų (59,3% jų viršijo leistiną greitį), 59% - nebuvo bausti. Tyrimo klausimynu įvertintos respondentų demografinės charakteristikos: lytis, amžius, išsilavinimas, vairavimo stažas, baustumas ar nebaustumas dėl KET pažeidimų bei eismo įvykių sukėlimo patirtis. Įvertintas ir subjektyvus požiūris į baudų, skiriamų už dvidešimt skirtingų KET pažeidimų, teisingumas (Rosenbloom, Shalar, 2007). Rezultatai parodė, kad moterys baudas, gaunamas dėl pavojingo lenkimo, vairavimo neprisisegus saugos diržų, mobiliojo ryšio priemonių naudojimo vairavimo metu bei rizikingu elgesiu sankryžose, vertina kaip labiau teisingas nei vyrai. Nustatyta, kad ne vairuotojų amžius, o vairavimo patirtis yra svarbi baudų, gaunamų už KET pažeidimus, teisingumo vertinimui. Vairuotojai, turintys didesnį vairavimo stažą baudą dėl leistino greičio viršijimą 40 km/h ir daugiau, vertino kaip mažiau teisingą nei vairuotojai, turintys mažesnį vairavimo stažą. Vairuotojai, per pastaruosius trejus metus bausti dėl KET pažeidimų, baudas dėl kai kurių KET pažeidimų (pvz., mobiliojo ryšio naudojimo vairuojant) vertino kaip mažiau teisingas nei vairuotojai, neturėję baudų. [...]
Type of document
type::text::conference output::conference proceedings::conference paper
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)