Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/99512
Type of publication: Recenzuojamos išplėstinės tezės / Peer-reviewed extended theses (T1d)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Slavinskienė, Justina;Šeibokaitė, Laura;Nacius, Steponas;Endriulaitienė, Auksė;Markšaitytė, Rasa
Title: Požiūrio į baudų, gaunamų už kelių eismo taisyklių pažeidimus, teisingumą analizė: lyties ir vairavimo patirties svarba
Other Title: Analysis of drivers’ attitude towards fairness of penalties for traffic rules violations: the importance of driver’s gender and driving experience
Is part of: Dialogai : Lietuvos psichologų kongresas, 2019 gegužės 24-25 d., Vilnius: recenzuota kongreso medžiaga. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2019
Extent: p. 67-67
Date: 2019
Keywords: Požiūris į baudas;KET pažeidimai;Teisingumo vertinimas
ISBN: 9786090701805
Abstract: Baudos už kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, taikomos rizikingai vairuojantiems, įstatymams nepaklūstantiems vairuotojams. Nors šių nuobaudų paskirtis – motyvuoti vairuotojus nekaroti rizikingo elgesio kelyje, pastebėta, kad kai vairuotojai vertina baudą kaip neteisingą vairuotojo atžvilgiu, jie linkę kartoti netinkamą elgesį. Kadangi iki šiol mažai tyrinėta, kas lemia baudos kaip teisingos ar neteisingos vertinimą, šio tyrimo tikslas – įvertinti skirtingo amžiaus ir įvairią vairavimo patirtį turinčių vairuotojų požiūrio į baudų, gaunamų už KET pažeidimus, vertinimų skirtumus. Tyrime dalyvavo 166 vairuotojai, iš kurių 41% pažymėjo, jog per pastaruosius tris metus buvo bausti dėl KET pažeidimų (59,3% jų viršijo leistiną greitį), 59% - nebuvo bausti. Tyrimo klausimynu įvertintos respondentų demografinės charakteristikos: lytis, amžius, išsilavinimas, vairavimo stažas, baustumas ar nebaustumas dėl KET pažeidimų bei eismo įvykių sukėlimo patirtis. Įvertintas ir subjektyvus požiūris į baudų, skiriamų už dvidešimt skirtingų KET pažeidimų, teisingumas (Rosenbloom, Shalar, 2007). Rezultatai parodė, kad moterys baudas, gaunamas dėl pavojingo lenkimo, vairavimo neprisisegus saugos diržų, mobiliojo ryšio priemonių naudojimo vairavimo metu bei rizikingu elgesiu sankryžose, vertina kaip labiau teisingas nei vyrai. Nustatyta, kad ne vairuotojų amžius, o vairavimo patirtis yra svarbi baudų, gaunamų už KET pažeidimus, teisingumo vertinimui. Vairuotojai, turintys didesnį vairavimo stažą baudą dėl leistino greičio viršijimą 40 km/h ir daugiau, vertino kaip mažiau teisingą nei vairuotojai, turintys mažesnį vairavimo stažą. Vairuotojai, per pastaruosius trejus metus bausti dėl KET pažeidimų, baudas dėl kai kurių KET pažeidimų (pvz., mobiliojo ryšio naudojimo vairuojant) vertino kaip mažiau teisingas nei vairuotojai, neturėję baudų. [...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/99512
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.71 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

64
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

14
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.