Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/98654
Type of publication: Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Gendrėnas, Darius;Pupinis, Gediminas
Title: Automobilio padangos eksploatavimo savybių ir disbalanso įtaka rato vibracijai
Other Title: Influence of automobile tire performance and imbalance on wheel vibration
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : VDU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo žurnalas. , 2019, Nr. 24
Extent: p. 43-49
Date: 2019
Abstract: Straipsnyje pateikiama lengvojo automobilio padangos eksploatacinių savybių ir išcentrinės jėgos įtaka atsiradusiai vibracijai eksperimentinio tyrimo rezultatai. Eksperimentiniui tyrimui buvo sukonstruotas rato ir padangos sukimui reikalingas stendas. Naudotas naujas skardinis ratlankis ir nauja 2018 metų žieminė padanga. Panaudojant balansavimo staklių galimybes, naujas ratas su padanga buvo balansuotas pasirenkant tris leistinas 2g, 5g ir 10g balansavimo paklaidas. Palyginta skirtingų balansavimo paklaidų, oro slėgio ir sukimosi greičio įtaka atsiradusiai vibracijos greičio reikšmei įvertinti. Atlikus tyrimus buvo gauta, kad tik su 2g balansavimo paklaida esant 2,2 bar oro slėgiui sukeliama vibracijos greičio reikšmė yra leistina, o kitų paklaidų prie to pačio oro slėgio ir kitų naudotų slėgių vibracijos greičio reikšmės viršija leistinas normas. Įrodyta, kad skirtingos balansavimo paklaidos sukuria skirtingą rato ir padangos sistemos disbalansą, kuris įtakoja išcentrinės jėgos dydį, nuo kurio ir atsiranda nepageidaujami virpesiai
The paper presents the results of the experimental tests on the impact of the performance and centrifugal force of the car tire on the vibration. To conduct the experimental test, a wheel and tire rotation and vibration measurement stand has been designed. A new steel pressed rim and a new 2018 winter tire were used. The rim and tire were fitted once to the machine. Using the capacity of balancing machines, the new wheel with the tire was balanced by choosing three permitted 2g, 5g and 10g balancing errors. The impact of different balancing errors, air pressure and rotational speed on the vibration velocity value was compared. The test has shown that only the 2g balancing error at 2.2 bar air pressure is acceptable, while other vibration velocity values for the same air pressure and other applied pressure exceed the acceptable limits. It has been shown that different balancing errors create a different imbalance between the wheel and the tire system, which affects the magnitude of the centrifugal force causing undesirable vibrations
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98654
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.7 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

60
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

10
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.