Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/98648
Type of publication: Straipsnis mokslo-populiarinimo leidinyje / Article in popular science editions (S6)
Field of Science: Mechanikos inžinerija / Mechanical Engineering (T009)
Author(s): Syčiovas, Jurijus
Title: Bėgių termitinio suvirinimo siūlės tyrimas
Other Title: Research of rail thermal welding stitch
Is part of: Agroinžinerija ir energetika : VDU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo žurnalas. , 2019, Nr. 24
Extent: p. 21-26
Date: 2019
Abstract: Straipsnyje pateikiama suvirintos termitinės bėgių sandūros siūlės tyrimas, atliekant jos defektavimą ir taikant skirtingo dažnio prizminius keitiklius. Tyrimas buvo atliktas panaudojant „ELEKTROTHERMIT“ technologiją R-65 tipo bėgiams suvirinti, taip suformuojant termitinę siūlę. Pagrindinėse termitinio suvirinimo siūlės ir bėgio zonose (galvutėje, kakliuke ir pado sparne) toliau buvo padaryti dirbtini defektai. Naudojant neardomųjų bandymų technologijas bėgis ir termitinio suvirinimo siūlė buvo tikrinama ultragarsiniu defektoskopu panaudojant 45° ir 70° įvedimo PEK keitiklius. Kad palyginti defektų parametrus suvirinimo siūlėje ir bėgyje tikrinant skirtingais dažniais buvo pasirinkta naudoti standartini 2.5 MHz dažnį, mažesni 2.0 MHz dažnį ir didesni 4.0 MHz ultragarso dažnį. Palyginami skirtingų bėgio ir termitinio suvirinimo siūlės zonų defektavimą taikant skirtingą dažnį, nustatyta, kad termitinis suvirinimas tikrinant ultragarsiniais defektoskopais turi savybę slopinti grįžtamos ultragarso bangos intensyvumą, ko pasėkoje sumažėja ir signalo lygio viršijimas defektoskopo ekrane. Tačiau taikant mažesnį 2.0 MHz dažnį galima gauti didesnį indikacijos lygis nuo defekto, dėl ko yra geresnės galimybės nustatyti defekto parametrus
The article presents a study of ultrasonic testing for thermal rail joint weld, using different frequency prism transducers. The study was conducted by using ELEKTROTHERMIT technology to weld R-65 type rails, thus forming a thermite stich. Then in the main areas of the termite weld and rail (such as head, neck, and base zones), artificial defects were made. Using non-destructive testing technology, the rail and the termite weld were checked with an ultrasonic defectoscope using 45 ° and 70 ° piezoelectric converters. In order to compare the defect parameters at different frequencies during rail and welding inspection, a standard 2.5 MHz frequency, a lower frequency of 2.0 MHz and a higher frequency of 4.0 MHz were used. Results for defects of different rail and termite weld zones at different frequencies are compared, and conclusion was made that welding has the ability to suppress the intensity of the reversible ultrasound wave, which results in a reduction in signal level over the defect screen. However, with a lower frequency of 2.0 MHz, it is possible to get a higher level of indication from the defect, which makes it easier to get parameters of defect
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/98648
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.58 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

52
checked on May 31, 2020

Download(s)

10
checked on May 31, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.