Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/96231
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Gražulis, Donatas;Radžiukynas, Darius
Title: Asmeninės kompetencijos raiška jaunųjų futbolininkų rengimo vyksme
Other Title: Personal competencies in youth football training
Is part of: Sporto mokslas : Lietuvos sporto mokslo tarybos ir Lietuvos olimpinės akademijos žurnalas. , 2011, Nr. 2 (64)
Extent: p. 16-22
Date: 2011
Keywords: Jaunieji futbolininkai;Asmeninė kompetencija;Vertybinės nuostatos;Futbolo žaidimas;Young footballers;Personal competencies;Moral values;Football game
Abstract: Kompetencijos sąvoka plačiai vartojama šiuolaikinėje edukacijos teorijoje ir praktikoje. Ji apibrėžiama įvairiai, pavyzdžiui, kaip funkcinis gebėjimas adekvačiai atlikti tam tikrą veiklą, turėti pakankamai jai būtinų žinių, gebėjimų, įgūdžių, energijos. Sėkmingas kompetencijos ugdymas galimas tik suprantant ugdytinių vertybes ir sudarant aplinkybes, kuriose ji aktualizuojama. Sportas yra edukacinės sistemos dalis, tačiau kompetencijos terminas sportinėje veikloje vartojamas retai, o pagal jo turinį nedaug tyrinėta, kaip asmeninė kompetencija reiškiasi pasirenkant sportinę veiklą. Tyrimo tikslas – nustatyti mokinių asmeninės kompetencijos raišką pasirenkant sportinę veiklą ir kultivuojant futbolą. 2010 m. atliktas žvalgomasis anketinės apklausos raštu tyrimas ir nustatytos jaunųjų futbolininkų vertybinės nuostatos, asmeninė kompetencija ir rinktis bei kultivuoti futbolą skatinantys veiksniai. Skaičiavimai atlikti SPSS programa (13.0 versija). Atlikus literatūros šaltinių analizę, sudarytas teorinis jaunųjų futbolininkų asmeninės ir sportinės kompetencijos pažinimo ir ugdymo modelis, kuris atskleidžia asmeninės kompetencijos raiškos ypatumus sportinėje veikloje ir holistinio asmenybės ugdymo sportinėje veikloje kryptį. Sportas, kaip vertybė ir saviraiškos priemonė, yra svarbus paaugliams, jie norėtų daugiau laiko skirti sportavimui. Nustatyta, kad 8–17 metų futbolininkų asmeninė kompetencija pasirenkant sportinę veiklą turi kryptingą vertybinę orientaciją ir treniruotis skatinančius veiksnius
The concept of competence is widely used both in theory and practice of modern education. Though its definition varies, competence may be seen as the state of being adequate or the ability to perform a specific job with a combination of knowledge, skills and energy. Successful education and competence oriented learning is only possible when we are aware of athletes’ personal moral values and offer the conditions under which these competencies may be applied in order to promote and enhance the development of them. Sport is a part of education. Hence, the term of competence plays an important role. It is little known yet about personal competencies which determine the intention to participate in sports. The aim of the research was to identify determining personal competencies in the decision making to be involved in a particular sporting activity and in football training. In 2010 the investigation of a written survey gives the insight into the moral values and personal competencies of 93 young football players as well as the main factors determining the decision to play and to train football. The data were analyzed with SPSS 13.0 version software
Internet: http://www.sportinfo.lt/dokumentai/periodiniai_leidiniai/sp_mokslas/SM_2011_2.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml12.27 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

96
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

18
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.