Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/94142
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Rimkevičienė, Violeta;Mauragienė, Vijolė
Title: Tėvų požiūris į vaikų išgyvenamus socialinius sunkumus ir jų įveikos būdus adaptacijos pradinėje mokykloje laikotarpiu, baigus programą „Zipio draugai“
Other Title: Children are lived social difficulties and their coping strategies of using the program ‘Zippy’s Friends’ in elementary school adaptation period: the parents’ attitude
Is part of: Pedagogika : mokslo darbai. , 2016, t. 123, Nr.3
Extent: p. 172-186
Date: 2016
Keywords: Socialiniai įgūdžiai;Socialiniai sunkumai;Programa „Zipio draugai“;Įveika;Streso įveika ir streso įveikos strategijos;Social skills;Social difficulties;The program ‘Zipp’s Friends’;Coping;Stress coping and coping strategies
Abstract: Straipsnyje pristatomi tyrimo rezultatai apie tėvų požiūrį į vaikų išgyvenamus sunkumus adaptacijos mokykloje laikotarpiu, baigus tarptautinę programą „Zipio draugai“. Iš- analizavus tėvų atsakymus nustatyta, kad programa „Zipio draugai“ padėjo vaikams adaptuotis mokykloje, įveikti iškilusius sunkumus. Baigusių programą vaikų bendra emocinė savijauta buvo geresnė, jie lengviau priprato prie mokyklos tvarkos. Analizuojant tyrimo rezultatus paaiškėjo, kad tėvai pastebėjo vaikų, baigusių programą „Zipio draugai“, bandymus aktyviai spręsti problemas, kreiptis pagalbos, bandyti padėti draugams, dažniau rodyti iniciatyvą, savarankiškumą ir gebėjimus, sprendžiant problemas adaptacijos mokykloje laikotarpiu. Vaikai, baigę programą „Zipio draugai“, dažniau bandė padėti įveikti sunkumus kitiems, patys sėkmingiau įveikė problemas. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaikai, kurie baigė programą „Zipio draugai“, geriau prisitaikė prie mokyklos nei kontrolinės grupės vaikai. Rezultatai parodė, kad vaikai, baigę programą „Zipio draugai“, turėjo mažiau problemų savireguliacijos, mokymosi ir drausmės klausimais, naudojo daugiau skirtingų streso įveikos strategijų nei kontrolinės grupės vaikai. Taigi rezultatai rodo, kad vaikai, kurie baigė programą „Zipio draugai“, gavo aukštesnius elgesio ir emocinio prisitaikymo prie mokyklos vertinimus ir išsiskyrė daugiau teigiamomis reakcijomis į naują mokyklos aplinką
The present article discusses the results of the research on parents’ attitudes towards their children-experienced difficulties analysed within the framework of the international ‘Zippy’s Friends’ Programme at the adaptation period in school. The findings of the research obtained on the basis of parents’ answers allow to assert that ‘Zippy’s Friends’ Programme was highly effective in assisting children at school to go through the period of adaptation and to overcome difficulties. The emotional states of the children who participated in the Programme improved considerably, and it took the children a shorter time to get used to school requirements. The research findings revealed that parents observed their children’s active attempts made at solving independently the arising problems or turning for help to others, or providing help to their peers; the children who participated in the Programme were more ready to show initiative, they felt more confident and were willing to demonstrante their abilities in solving problems of adaptation at school. The results of the research provided sufficient evidence in favour of these positive changes. The children who were Programme participants proved more capable of adjusting to the overall school environment, consequently, they experienced fewer problems of discipline and self-regulation, and, thus, their learning achievements were higher as well. In this way, ‘Zippy’s Friends’ Programme proved as a very effective instrument in helping children to acquire higher adaptive skills needed to function successfully both emotionally and socially in the new to children school environment
Internet: http://pedagogika.leu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/411/270
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.55 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

34
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

4
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.