Krovininių automobilių greitėjimo metu sukeliamo triukšmo ir degalų sąnaudų tyrimas
Date |
---|
2018 |
Krovininių automobilių keliamo triukšmo intensyvumas priklauso nuo transporto priemonės judėjimo režimo. Atmosferos teršimas išmetamosiomis dujomis taip pat yra vienas pagrindinių autotransporto keliamų neigiamų veiksnių aplinkai. Straipsnyje pateikiama krovininių automobilių sukeliamo triukšmo ir degalų sąnaudų automobiliui greitėjant tyrimų rezultatai. Eksperimentinių tyrimų rezultatai rodo, kad EURO6 krovininio automobilio (440 ir 460 AJ) triukšmo lygis žemiausias lyginant su EURO4 ir EURO5. Atlikus sunkvežimių sukeliamo triukšmo ir sunaudojamų degalų analizę, nustatyta, kad triukšmas ir degalų sąnaudos didesnės nenaudojant greičio palaikymo sistemos. Krovininių automobilių sukeliamą triukšmą galima aprašyti kvadratiniu poli-nomu, kuris nusako triukšmo kitimo pobūdį transporto priemonei greitėjant.
The intensity of noise emitted by trucks depends on the regime of the vehicle movement. One of the main negative factors caused by road vehicles is air pollution with exhaust gases. The article presents results for noise caused by trucks and gas usage while the vehicle is accelerating. The results of the experimental studies show that EURO6 trucks (440 and 460 AJ) noise level is the lowest compared to the EURO4 and EURO5. After carrying out the analysis of the caused noise and gas usage, it was found that noise pollution and gas usage are higher without speed control system. The noise caused by trucks can be described in square polynomial which defines the noise inclination change while vehicle is accelerating.