Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/91725
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental sciences (N012)
Author(s): Jančius, Rūtenis;Pekarskas, Juozas;Gavenauskas, Algirdas
Title: Kultūrinės antropologijos reikšmė ekologinės krizės kontekste
Other Title: The Importance of Cultural Anthropology in the Context of the Ecological Crisis
Is part of: Žmogaus ir gamtos sauga 2018 : 24-osios tarptautinės mokslinės-praktinės konferencijos medžiaga = Human and nature safety 2018 : proceedings of the 24rd international scientific-practice conference / Aleksandro Stulginskio universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuvos mokslų akademija. Akademija, 2018
Extent: p. 224-226
Date: 2018
Keywords: Kultūrinė antropologija;kultūra;ekologinė krizė;Cultural anthropology;culture;ecological crisis
Abstract: Žmogus, pasaulį gavęs kaip dovaną, turi rūpintis ne tik savo, bet ir pasaulio (gamtos) sauga, nes yra pašauktas kurti pasaulį bei tinkamai naudotis gamtos ištekliais. Netinkamas gamtos išteklių naudojimas pasiekė ribinę situaciją, nes grėsmė iškilusi ne tik pasauliui, bet ir pačiam žmogui. Ekologinė krizė, pasireiškianti dėl žmogaus sukeltos klimato kaitos, yra galinga „smurto“ forma ne tik prieš gamtą, bet ir prieš patį žmogų. 2015 m. Paryžiaus susitarimu raginama imtis veiksmų siekiant darnaus gyvenimo būdo, tvaraus vartojimo ir tinkamų gamybos modelių, kurie padėtų sumažinti grėsmingą klimato kaitą, nepamirštant žmogaus. Ekologinės krizės kontekste privalu iš naujo atsigręžti į save ir į pasaulį, suvokiant, kad išnaudojimo formos išsekina ne tik pragyvenimo šaltinius, bet griauna kultūrinę tapatybę ir bendro gyvenimo prasmę
A person, who received the world as a gift, has not just to take care of his safety, but also of the safety of the world (nature), because he has been called to create the world and properly use the natural resources. The inappropriate use of the natural resources has reached the limit situation, because not just the world, but also people themselves are endangered. The ecological crisis, manifested due to the climate change caused by man, is a powerful form of “violence” not just against the nature, but also against the person himself. The Paris Agreement of 2015 encourages to take actions to achieve sustainable lifestyle, the patterns of stable consumption and suitable for production models, which would help decrease the threatening climate change, at the same time not forgetting a man. In the context of ecological crisis it is a must to look back at yourself and at the world again knowing that the forms of exploitation peter out not just the livelihood, but destroy cultural identity and the meaning of common life
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/91725
Affiliation(s): Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras
Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.06 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

52
checked on Jun 1, 2020

Download(s)

8
checked on Jun 1, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.