Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/90682
Options
Pripūtimo slėgio įtaka dyzelinio variklio darbo rodikliams ir deginių emisijai
Type of publication
Straipsnis mokslo populiarinimo leidinyje / Article in popular science edition (S6)
Title
Pripūtimo slėgio įtaka dyzelinio variklio darbo rodikliams ir deginių emisijai
Other Title
Influence of boost pressure on diesel engine performance and exhaust emission
Is part of
Agroinžinerija ir energetika : ASU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo ir gamybos žurnalas. , 2017, Nr. 22
Date Issued
Date Issued |
---|
2017 |
Extent
p. 40-43
Field of Science
Abstract
Turbocharging can not only increase engine power, but also improve performance and exhaust emissions.The purpose of the study was to investigate the effect of boost pressure on engine per-formance and exhaust emissions. During the experiment, the boost pressure was changed while maintaining the same engine torque by varying the amount of fuel injected. The study showed that for each operating mode of the engine, the optimum boost pressure, at which the maximum power and the minimum emissions of exhaust gases are obtained, are different. With increasing engine load, the boost pressures at which the maximum engine and the minimum e-missions of nitrogen oxides efficiency are achieved are increased. Emissions of carbon monoxide and smoke at all engine loads decrease with increasing boost pressure. The study showed that precise regu-lation of boost pressure can improve performance parameters and exhaust emissions of the engine.
Taikant pripūtimą, galima ne tik gauti didesnę variklio galią, bet ir pagerinti darbo bei deginių emisijos rodiklius. Darbo tikslas buvo ištirti pripūtimo slėgio įtaką variklio darbo ir deginių emisijos rodikliams. Tyrimo metu buvo keičiamas turbokompresoriaus pripūtimo slėgis, išlaikant vienodą variklio sukimo momentą, keičiant įpurškiamų degalų kiekį. Tyrimo metu nustatyta, kas kiekvienam variklio darbo režimui optimalus galios ir deginių emisijos atžvilgiu pripūtimo slėgis yra skirtingas. Didėjant variklio apkrovai, pripūtimo slėgis, kuriam esant gaunamas didžiausias variklio naudingumo koeficientas ir mažiausia azoto oksidų emisija, didėja. Anglies monoksido emisija ir deginių dūmingumas visuose apkrovų režimuose mažėjo, didėjant pripūtimo slėgiui. Tyrimas parodė, kad variklio galios, ekonomiškumo ir deginių emisijos rodiklius galima pagerinti tiksliai valdant pripūtimo slėgį.
Type of document
type::text::journal::journal article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)