Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/90607
Options
Bioetanolio įtaka deginių katalizatoriaus efektyvumui
Type of publication
Straipsnis mokslo populiarinimo leidinyje / Article in popular science edition (S6)
Author(s)
Title
Bioetanolio įtaka deginių katalizatoriaus efektyvumui
Other Title
Effect of bioethanol on efficiency of the catalytic converter
Is part of
Agroinžinerija ir energetika : ASU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo ir gamybos žurnalas. , 2017, Nr. 22
Date Issued
Date Issued |
---|
2017 |
Extent
p. 72-76
Field of Science
Abstract
This article presents the test results of four cylinder, 1.8 liter gasoline engine operating with gasoline fuel and bioethanol fuel blends. There was five fuel blends: 100% gasoline, E10, E25, E50 and E85. Analysis of the data obtained shows that catalyst convert almost 100% of carbon monoxide (CO) while engine operating with all fuel blends (100% gasoline, E10, E25, E50 and E85). The CH coefficient of catalyst was measured bigger while engine was operating with E10 and E25 fuel blends than comparing with 100% gasoline. Engine operated with E85 fuel blend shows that KCH was two times smaller than engine operated with 100% gasoline, also CH emission was two times smaller before catalyst. Using gasoline – bioethanol fuel blends, conversion coefficient of NOx is decreasing and also increasing air pollution of nitrogen oxides.
Tyrimas buvo atliktas naudojant standartinį Volkswagen Passat 1,8 l darbo tūrio, keturtaktį, 4 cilindrų benzininį variklį, sujungtu su hidrauliniu apkrovos stendu D-4. Rezultatai parodė, kad varikliui veikiant benzinu ir E10, E25,E50,E85 mišiniais katalizatorius praktiškai 100% konvertuoja visus anglies monoksidus CO esančius deginiuose. Katalizatoriaus CH konvertavimo koeficientas, varikliui veikiant E10, E25 ir E50 mišiniais, gautas didesnis, nei varikliui veikiant benzinu. Varikliui veikiant E85 mišiniu KCH buvo 2 kartus mažesnis, nei naudojant benziną, tačiau CH emisija prieš katalizatorių taip pat buvo ~ 2 kartus mažesnė. Taigi, aplinkos taršai nesudegusius angliavandenilius nepaliktų, naudojant E85 mišinį. Naudojant benzino-etanolio mišinius, pablogėja katalizatoriaus NOx konvertavimo koeficiento efektyvumas ir padidėja aplinkos tarša azoto oksidais.
Type of document
type::text::journal::journal article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)