Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/87855
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P2b)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Kildienė, Ilona;Augustaitienė, Ingrida;Račkauskaitė, Nijolė
Title: Pristatymo anglų kalba rengimo įgūdžių vystymas
Other Title: Development of presentation-making skills in the english language
Is part of: Kalbų studijos aukštojoje mokykloje = Language studies at a higher education institution : konferencijos medžiaga, 2014 m. lapkričio 7 d. / Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Vilniaus kolegija. Kaunas, 2014
Extent: p. 55-61
Date: 2014
Keywords: Pristatymas;Sunkumai;Baimė;Stresas;Viešas kalbėjimas
ISBN: 9789955153702
Abstract: Straipsnyje tiriami sunkumai, kurie iškyla studentams rengiant pristatymus anglų kalba. Aleksandro Stulginskio universitete vykdytame pristatymo rengimo anglų kalba įgūdžių vystymo tyrime nustatyta, kad didžiausias studentų įvardinamas pristatymo anglų kalba privalumas yra kalbėjimo ir bendravimo įgūdžių vystymas. Didžiausias studentų įvardinamas sunkumas rengiant pristatymą anglų kalba yra išankstinė baimė ar stresas, kad pristatymų metu jie jaudinsis ar kalbės nesklandžiai. Didžiausi studentų sunkumai atliekant žodinį pristatymą anglų kalba yra viešo kalbėjimo grupėje baimė ir baimė kalbėti užsienio kalba. Žodinio pristatymo anglų kalba sunkumus studentams geriausiai padėtų įveikti pristatymo rengimas kartu su partneriu. Sis tyrimas atkreipia dėmesį į palankios psichologinės aplinkos sukūrimo anglų kalbos klasėse svarbą ir į būtinybę kuo tiksliau pateikti bei apibrėžti pristatymų rengimo reikalavimus
The paper focuses on the difficulties encountered by students in organizing presentations in the English language. The nvestigation of the development of presentation-making skills in English conducted at Aleksandras Stulginskis University has established that the development of speaking and communication skills was the greatest advantage lamed by the students. The students saw the pre-presentation stress and fear of nervousness and failure to speak fluently is major problems in preparation for presentation in English. Fear of public speaking brefore a group and fear to speak n a foreign language were the greatest difficulties encountered by students when making presentation in English. The iest way to overcome the difficulties of oral presentation in English is preparation of the presentation together with a olleague. This investigation emphasises the importance of a favorable psychological environment in English classess nd the necessity of clear and specialized definition of requirements for making presentations in English
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/87855
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.75 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

52
checked on Jun 1, 2020

Download(s)

10
checked on Jun 1, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.