Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/85838
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Transporto inžinerija (T003) / Transport engineering
Author(s): Šiaulys, Karolis
Title: Automobilio padangų oro slėgio skirtumo įtaka stabdymo rodikliams
Other Title: Influence of tire tread dredging on loader performances
Extent: 47 p.
Date: 23-May-2019
Keywords: Lengvasis automobilis;A car;Stabdymas;Braking;Greitis;Speed;Pagreitis;Acceleration
Abstract: Darbe pateikta automobilio Volvo S60 padangų slėgio netolygumo įtaka stabdymo rodikliams. Stabdymo režimai yra svarbūs eismo įvykių metu, nes padeda išvengti vibracijų, užtikrinti tinkamą amortizaciją, todėl tinkamas padangų pripūtimo slėgis yra svarbiausias veiksnys užtikrinant geras pramoninių padangų savybes ir jų eksploatacinę priežiūrą, eismo įvykių prevencijos sąlyga. Tyrimai buvo atlikti keičiant automobilio oro slėgį padangose, oro slėgis reguliuojamas nuo 250 kPa iki 100 kPa. Stabdymo bandymai atlikti maksimalia stabdymo jėga, automobiliui pasiekus 40 km/h, 60km/h ir 80 km/h greičius. baigiamajame darbe pateikti stabdymo rodiklių priklausomybės išilginio ir skersinio pagreičio, kai oro slėgis yra reguliuojamas automobilio padangose. Tyrimų metu nustatyta, kad oro slėgio nevienodumas padangose turi ženklią įtaką išilginiam ir skersiniam automobilio lėtėjimo pagreičiui, o automobilio lėtėjimo pagreitis skersine kryptimi, stabdant didžiausia stabdymo jėga, mažina automobilio stabilumą ir valdomumą stabdymo metu.
The final thesis reveals the influence of the imbalance of tyre pressure of Volvo s60 on braking rates. Braking modes are important in the occurrence of accidents because they help to avoid vibrations and ensure proper shock absorption. Therefore, proper pressure in tyres is a key factor ensuring good performance and maintenance of industrial tyres, as well as the prevention of accidents. The tests were carried out by changing air pressure in tyres while adjusting it from 250 kPa to 100 kPa. Braking tests have been carried out with a maximum braking force of 40 km/h, 60 km/h and 80 km/h. The final thesis reveals the dependencies of braking rates of longitudinal and transverse acceleration while adjusting air pressure in car tyres. The study has shown that differences of air pressure in tyres have a significant impact on longitudinal and transverse car deceleration and the deceleration of the car in the transverse direction, with its maximum braking force, reduces the stability and control of the car during braking.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/85838
Affiliation(s): Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Jėgos ir transporto mašinų inžinerijos institutas
Appears in Collections:2019 m. (ŽŪA ŽŪIF mag.)

Files in This Item:
karolis_siaulys_md..pdf2.66 MBAdobe PDF   Until 2024-05-23View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

86
checked on May 30, 2020

Download(s)

34
checked on May 30, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.