Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/845
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Miklaševič, Irena
Title: Jak postrzegam Polskę? Uczenie się języka polskiego jako źródło wiedzy o Polsce
Other Title: Ką žinau apie Lenkiją? Lenkų kalbos mokymasis kaip žinių apie Lenkiją šaltinis
Insights into Poland? Learning Polish as a Source of Knowledge about Poland
Is part of: Darnioji daugiakalbystė : periodinis mokslo žurnalas = Sustainable multilingualism : the scientific journal. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas (UKI), Nr. 2, 2013
Extent: p. 36-44
Date: 2013
Keywords: Lietuva;Lenkija;Lenkų kalbos mokymas;Stereotipai;Lithuania;Poland;Polish language teaching;Stereotype
Abstract: Bendrieji Europos kalbų metmenys (angl. Common European Framework of reference for languages) – mokymasis, mokymas, vertinimas – pabrėžia pažintinių ir sociolingvistinių gebėjimų svarbą. Teigiama, kad visuomenės ir jos kultūros pažinimas – vienas iš pasaulio suvokimo aspektų, svarbus mokantis užsienio kalbos. Straipsnyje nagrinėjama sociokultūrinių gebėjimų tobulinimo svarba mokantis lenkų, kaip užsienio, kalbõs VDU . Specialus dėmesys skiriamas žinioms apie kaimyninę valstybę, nes visuomenėse gajūs įvairūs stereotipai apie kaimyninę šalį, jos kultūrą ir visuomenę. Todėl mokantis lenkų kalbos ugdomas kultūrinis supratimas apie šalį, jos papročius, taip lengviau paneigiami vyraujantys stereotipai. Bendros žinios apie Lenkiją lietuvių visuomenėje nėra racionalios, pavyzdžiui, sociologinių tyrimų duomenimis, lietuviai lenkus vertina blogiau nei rusus. Ar lenkų kalbos mokymasis realiai paskatina labiau pažinti Lenkijos valstybę ir jos kultūrą? Vytauto Didžiojo universitete atlikta studentų, kurie mokėsi lenkų kalbos tris semestrus, apklausa. Klausta, kodėl jie pasirinko lenkų kalbą, ką žinojo apie Lenkiją kaip valstybę ir jos kultūrą prieš pradėdami mokytis kalbos ir ką – baigę B1 lygį. Apibendrinus atsakymus galima teigti, kad studijų pradžioje nė vieno jų netenkino turimos žinios apie Lenkiją. Studijų metu dalis studentų buvo išvykę į lenkų kalbos ir kultūros vasaros kursus, surengtus skirtinguose Lenkijos miestuose, taip pat turėjo galimybę aplankyti Varšuvą per edukacinį savaitgalį, kurį organizavo Lenkijos institutas Vilniuje. Visa tai ir trys semestrai kalbos mokymosi pakeitė jaunuolių požiūrį apie Lenkiją ir jos kultūrą. [...]
The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment emphasizes the importance of sociolinguistic competence. Knowledge about a society and its culture is a part of general knowledge about the world. Therefore, it is especially important for a learner of a language to acquire socio-cultural knowledge. There are a lot of stereotypes about a country, its culture and society among its neighbours. Learning Polish in Lithuania promotes a better understanding of Polish culture and helps to overcome stereotypes. Both countries have the common history; however, Lithuanian society’s perception of the Poles is not always rational. The public opinion polls show that Lithuanians perceive the Poles worse than they perceive Russians. Does learning the Polish language provide the opportunity to understand the country and the culture as well as to reassess the views on the Poles? The students, who have been learning the Polish language for three semesters (A1-B1) at VMU, were asked to share their opinion. The questions were the following: Why did they choose to learn Polish? What did they know about Poland and Polish culture before the course? What are their insights into Poland after the course? The students were not satisfied with their knowledge about Poland prior to starting the course. It should be noted that they assessed their knowledge on the subject from the perspective of three semesters. In the meantime, some students went to the Summer School of the Polish Language and Culture in Poland and had an opportunity to visit Warsaw. The students, who completed B2 course of the Polish language, have changed their views and perceptions of Poland and its culture. The learning of the language has become an opportunity to learn about Poland and its culture and enabled students to evaluate the country very positively. [...]
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/845/1/ISSN2335-2027_2013_N_2.PG_36-44.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/845
http://dx.doi.org/10.7220/2335-2027.2.4
Affiliation(s): Užsienio kalbų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Darnioji daugiakalbystė / Sustainable Multilingualism 2013, nr. 2
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.41 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

204
checked on Mar 30, 2020

Download(s)

188
checked on Mar 30, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.