Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/84002
Options
Lietuvos kaimo vietovių įvaizdžio formavimo valdymas
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Lietuvos kaimo vietovių įvaizdžio formavimo valdymas
Other Title
Management of Formation of Image of Lithuanian Countryside
Is part of
Ekonomika ir vadyba: aktualijos ir perspektyvos. Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla., 2011, Nr. 4(24)
Date Issued
Date Issued |
---|
2011 |
Publisher
Šiauliai : VšĮ Šiaulių universiteto leidykla
Is Referenced by
Extent
p. 31-41
Field of Science
Abstract
Image formaion of countryside is part of a regiona l image itself; it includes all general countryside development area s. Image formation of countryside is based on the efforts made by different concern ed actors and their additiona l initiative; consequently, the core activity of the above process is management. The investigation is aimed at the analysis of theoretical constituent actors assign ed to the process of development of countryside, at the identification of countryside image elements and actors involved in image formation, moreover the investigation is performed in order to evaluate the key image formation element of the Lithuanian countryside – Lithuanian countryside development programme for 2007‑2013. The analysis foresees the application of scientific literature, document analysis, quality assessment, content analysis, synthesis, congruence, induction, deduction, and graphical presentation methods. Analysis of image formation enabled the determin ation of Lithuanian countryside key document orientation to the precise development segments, influence of the region on the countryside image formation process, and the most powerful actors involved in the Lithuanian countryside image formation. The investigation presents a description of the indirect Lithuanian countryside image formation by discussing the implementation of regiona l development strategy which consitutes the core for countryside image formation. [...].
Kaimo vietovių įvaizdžio formavimas yra sudėtinė šalies įvaizdžio formavimo dalis, apimanti visas kaimo vietovės vystymo sritis. Kaimo vietovių įvaizdžio formavimas vyksta daugelio veikėjų pastangomis ir iniciatyvomis, todėl ypač reikalingas pastarojo proceso valdymas. Atliekant tyrimą siekiama išanalizuoti vietovės įvaizdžio formavimo valdymo teorinius dėsningumus, identifikuoti kaimo vietovės įvaizdžio elementus ir įvaizdį formuojančius veikėjus, išanalizuoti Lietuvos kaimo vietovių įvaizdį formuojantį elementą – Lietuvos kaimo plėtros programą 2007–2013 m. Įvaizdžio formavimo priemon ių analizė leido nustatyti, kiek Lietuvos kaimo pagrindin is strateginis dokumentas yra orientuotas į vietovės vystymosi tikslinius segmentus, kokiais aspektais formuoja kaimo vietovių įvaizdį, kokie veikėjai labiausiai įtakoja Lietuvos kaimo įvaizdį. Tyrime nagrinėtas netiesiogin is Lietuvos kaimo vietovių įvaizdžio formavimas, kai vietovės vystymo strategijos priemonių įgyvendinimas vietovėje sudaro pagrindą formuoti kaimo vietovių įvaizdį.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)