Responsibility development in practical foreign language classes
Date |
---|
2010 |
Atsakomymė turėtų būti ugdoma kiekviename mokymo proceso žingsnyje. Atsakomybės ugdymo teorijose akcentuojamas tarpusavio bendravimo aspektas kaip komunikacinės kompetencijos ugdymo pagrindas. Atsakingumas - sudėtinga charakterio savybė, kurią apibūdina pilietinės savimonės susiformavimas, gilus savo teisių ir pareigų suvokimas, savo noru ją vykdymas ir reikalavimas šito iŠ kitų. Šiame darbe nagrinėjamos aktyvaus mokymo galimybės ugdant atsakingumą komunikacinėse pratybose, pateikiama atsakingumo samprata. Ištirti atsakingos asmenybės bruožai, darantys lemiamą įtaką atsakingumui ugdyti. Atlikta studentų poreikių studijuoti užsienio kalbą, jų mokymosi motyvų, kalbos įgūdžių, būtinų jų profesinei karjerai analizė. Nustatyti mokymosi bendradarbiaujant privalumai bei efektyviausi užsienio kalbos mokymosi metodai atsakingumui ugdyti. Dauguma studentų (43%) nurodo, kad pagrindinis užsienio kalbos mokymosi motyvas yra nauda profesinei karjerai. Kai kuriems užsienio kalba reikalinga kasdieninėje veikioje ir akiračiui plėsti. Dėstytojas užsienio kalbų mokymo procese turi apjungti asmenybės tobulinimą ir komunikacinio kalbų mokymo aspektus, kad galėtų išugdyti autentišką, atsakingą asmenybę.
The article deals with the problem of responsibility development in communicative class activity. The paper gives the review of the concept of responsibility and reveals its characteristic features. The survey of students' opinions helps to identify possibilities of responsibility development in classes. The characteristic features of a responsible personality that have determining influence on responsibility development are discussed. Students' needs for foreign language studies, their motives of learning and skills necessary in professional carrier are analyzed. The advantages of teamwork and the foreign language learning methods thai are ihe most effective ones for responsibility development are determined. Questionnaires (range and nominal scales) have been used for ihe data collection. The investigation leads to the conclusion that students are to be incouraged to participate in the leaching - learning process more actively and assess their own needs.