Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/82015
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P2c)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Kildienė, Ilona;Lazauskienė, Rūta
Title: Aktyviųjų mokymo metodų taikymas ugdant studentų kūrybiškumą
Is part of: Kalbų studijos aukštojoje mokykloje: konferencijos medžiaga, 2009 m. lapkričio 20 d./ Kauno medicinos universitetas, Vilniaus kolegija. Kaunas : KMU leidykla., 2009
Extent: p. 43-46
Date: 2009
ISBN: 9789955151647
Abstract: Kūrybiškumas yra būdingas visiems žmonėms, tačiau jis nevienodai pasireiškia. Kūrybiškumas turi būti ugdomas per studento motyvacinės, emocinės ir vertybinės sistemos ugdymą. Kūrybiniai gebėjimai gali būti lavinami tam tikrame mokymo etape pritaikant aktyvius mokymo metodus. Kūrybiškumo ugdymo procese svarbiausias vaidmuo tenka ugdytojui - mokytojui ar dėstytojui
The article dwells upon the problem of creativity development. Creativity is a unique behaviour, which originates from certain mental processes and varies in accordance to personality transformations in certain environment. The paper discusses the application of active methods of teaching in the process of the evelopment of students' creativity. The findings show that focusing on particular result but not on the process itself stipulates students' creativity
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/82015
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml4.92 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

44
checked on Jun 2, 2020

Download(s)

8
checked on Jun 2, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.