Pirmosios reanimacinės pagalbos mokymo efektyvumas, treniruojant besimokančiųjų dirbtinio kvėpavimo ir dirbtinės kraujotakos veiksmus
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Kapustinskienė, Violeta | ||
Date |
---|
2008 |
Tyrimų tikslas – nustatyti pirmosios reanimacinės pagalbos mokymo efektyvumą, treniruojant besimokančiųjų dirbtinio kvėpavimo ir dirbtinės kraujotakos veiksmus bei pasiūlyti metodines priemones mokymo efektyvumui gerinti. Tyrimo duomenys sukaupti pirmosios reanimacinės pagalbos mokant septynias tiriamų klausytojų grupes. Dalis jų buvo mokyti gaivinti, tačiau nebuvo treniruoti. Bendras tiriamųjų kiekis – apklausos metu – 156, mokymo efektyvumo tyrimo metu – 151. Amžius – 18-22 metai, išsimokslinimas – vidurinis. Mokymas vyko ir mokymo efektyvumas tirtas panaudojant treniruoklį Recording Resusci Anne. Tyrimo rezultatai parodė, jog klausytojų treniravimas atlikti dirbtinio kvėpavimo ir dirbtinės kraujotakos veiksmus labai pagerina mokymo efektyvumą. Pirmosios reanimacinės pagalbos treniruokliu treniruoti moksleiviai 1,97 karto dažniau, o studentai 18,08 karto dažniau gaivina be klaidų arba be esminių klaidų. Gaivinimo ciklą be klaidų arba be esminių klaidų atlieka 96,7 proc. mokytų gaivinti ir treniruokliu treniruotų klausytojų.
The aim of the present study was to evaluate effectiveness training of restoring respiratory and circulatory systems function and to suggest measures for increase effectiveness. We analyzed actions of 156 subjects. Whose were trained by using Recording Resusci Anne. The study results showed that training by using equipment significantly increase effectiveness: secondary or professional school students after training by 1.97 times and university students by 18.08 times less make mistakes to compare with the persons without equipment training. About 96.7 % of all trained students resuscitate without mistakes.