Smulkintų sudėvėtų padangų panaudojimo atliekų sąvartyno drenažo sluoksniams tyrimai
Author | Affiliation | |
---|---|---|
LT | ||
LT | ||
Ruplys, Bronius |
Date |
---|
2007 |
Pasaulyje ir Lietuvoje aktuali sudėvėtų padangų utilizavimo ir antrinio panaudojimo problema. Straipsnyje pateikti smulkintų sudėvėtų padangų panaudojimo sąvartynų drenažo sluoksniams galimybių tyrimai. Sukurta bandymų metodika, pagal kurią galima nustatyti pagrindinį drenažo sluoksnio medžiagos tinkamumą apibūdinantį rodiklį - išilginės filtracijos koeficientą, suprojektuotas ir pagamintas prietaisas šiam rodikliui nustatyti. Atlikti įvairiu stambumu susmulkintų padangų filtracijos koeficiento tyrimai esant skirtingam statiniam suspaudimui, imituojančiam slėgį, kuriuo sąvartyno kūnas slegia apatinį drenažo sluoksnį. Gauti rezultatai rodo, kad smulkintos padangos gali būti naudojamos sąvartynų drenažo sluoksniams, nes filtracijos koeficientas, net esant didžiausiam galimam statiniam slėgiui 1500 kN/m2, yra apie du kartus didesnis už reikalaujamą 1 x10-3 m/s.
Recent years have witnessed that the utilization and secondary use of worn-out tires remains a problem in Lithuania and worldwide as well. The article is based on the research of possibilities for the use of chopped worn-out tires for waste dump drainage layers. The experimental methodology has been worked out to determine the main suitability index of the drainage layer - the coefficient of longitudinal permeability. The device for the determination of that coefficient has been designed and produced. Particles of chopped tires in various sizes, at different compression pressures on the layer equal to those of the real waste dump have been investigated. Findings suggest that the chopped worn-out tires can be used for the drainage layer of a waste dump, because the coefficient of permeability, even under the maximum possible pressure of 1500 kN/m2, is approximately two times greater than necessary 1 x 10-3m/s.