Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/79741
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian conference proceedings (P1f)
Field of Science: Aplinkos inžinerija / Environmental engineering (T004)
Author(s): Bendaravičius, Benius
Title: Vandens ir vandens statinių įtaka žvyrkelių būklei
Is part of: Vandens inžinerija. Šiuolaikiniai tyrimo metodai ir technologijos: mokslinės konferencijos, skirtos LŽŪU Vandens ūkio ir žemėtvarkos fakulteto 60 m. jubiliejui paminėti, straipsnių rinkinys, 2006 m. spalio 12-13 d. Birštonas, 2006
Extent: p. 89-92
Date: 2006
Keywords: Kelias;Drėgnis;Stipris;Vanduo;Road;Moisture content;Strength;Water
ISBN: 9955448512
Abstract: Kelių su žvyro dangos būklė iš esmės priklauso nuo transporto eismo intensyvumo, tačiau jų būklę sąlygoja klimatas, aplinkos veiksniai, naudojamos statybinės medžiagos ir kt. Kokią įtaką šių kelių būklei turi paviršinis vanduo bei vandens statiniai, duomenų pasigendama. Darbe pateikiamas penkių vietinių kelių su žvyro danga techninės būklės įvertinimas bei nustatyta, kokią įtaką šių kelių būklei turi paviršinis vanduo, jo statiniai. Tyrimais nustatyta, kad tiriami keliai neatitinka normatyvinių reikalavimų, išskyrus vieną, kuris atitiko iš dalies. Pastebėta, kad žvyrkelių dangos ir apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnių drėgnis per metus cikliškai kinta. Šiam kitimui didelę įtaką turi pakelės grioviai, dangos granuliometrinė sudėtis, apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnio filtracinės savybės. Žvyrkelių dangos ir apsauginio šalčiui atsparaus sluoksnių stipris priklauso nuo šių sluoksnių drėgnio
The condition of the roads covered with gravel mainly depends on traffic intensity, however, the condition is also influenced by climate, environmental factors, used building materials, etc. However, there is no data on the impact of surface water or various water structures on the condition of these roads. The evaluation of the technical condition of 5 local gravel roads as well as the influence of water and water structures on the condition of these roads are presented in the article. It has been determined that the analysed roads do not meet normative requirements, except one. It has been also noticed that the moisture content in the gravel roads' cover and in the protective frost resistant layers changes periodically in the course of the year. Roadside ditches, the granulometric composition of the cover and filtration characteristics of protective frost resistant layer have strong impact on this change. Both, the strength of the gravel roads' cover and the strength of protective frost resistant layers depend upon the moisture content of these layers
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/79741
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.83 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

44
checked on Feb 11, 2020

Download(s)

8
checked on Feb 11, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.