Automobilio stabdymo kelio tyrimas esant slidžiai dangai
Greitas ir efektyvus automobilio stabdymas yra viena iš esminių saugumo kelyje krypčių. Transporto priemonės stabdymas turi užtikrinti saugumą staiga atsirandant kliūčiai. Šiame darbe analizuojamas tyrimas matuojant stabdymo laiką, kelią ir dinamines stabdymo charakteristikas naudojant skirtingo tipo padangas ir skirtingą automobilio greitį. Bandymas atliekamas kontroliuojamo trinties koeficiento kelyje su specialia dinamine plokšte. Testas parodė, kad stabdymo priklausomybė nuo padangų tipo yra labai reikšminga – stabdymo kelias ir laikas išauga beveik 2 kartus. Tas pats pastebima su dinaminėmis charakteristikomis – šoninis slydimas išauga keletą kartų naudojant M+S tipo padangas, taipogi vieno testo metu su šiomis padangomis automobilis pradėjo pavojingai slysti.
Fast and efficient car braking is one of the key aspects in road safety, where automobile braking must ensure fast stopping at the appearing of the obstacle. In the thesis was analyzed what determines the braking time and dynamic characteristics of braking depending on different type of tires and different speed. Test performed on controlled friction coefficient road – special dynamic plate road. Test shown that braking time depends on type of tires significant – braking time and distance increased approx. 2 times. Same with dynamic characteristics-side.