Alternatyvių degalų ir jų mišinių su dyzeliniais degalais tepumo tyrimas
Baigiamajame darbe pateikiami alternatyvių degalų ir jų mišinių su dyzeliniais degalais D25JET75, D50JET50, D75JET25, D90E10,D50E50 tepumo savybių tyrimo rezultatai. Tyrimai atlikti naudojant HFFR aukšto dažnio slankiojamo judesio stendą, bei keturių rutuliukų bandymų stendu. Degalų tepumas buvo nustatomas pagal nudilimo pėdsaką susidarantį ant švytuojančio rutuliuko dėl kontakto su stacionariai įtvirtinta plokštele, panardinta į degalus. Bandymas atliktas pagal tarptautinį standartą ISO 12156. Analizuojant gautus rezultatus galima nustatyti, kad didžiausias nudilimo skersmuo 0,06 mm gautas naudojant aviacinius degalus, mažiausias nudilimo skersmuo 0,028 mm užfiksuotas naudojant grynus dyzelinius degalus.
Master theses presents the results of the analysis of the lubricating properties of alternative fuels and their blends with diesel fuel D25JET75, D50JET50, D75JET25, D90E10, D50E50. The tests were carried out using the HFFR High-Frequency Reciprocating Rig, and four-ball test rig. The lubricity of the fuel was determined on the basis of the wear trace on the swinging ball due to contact with the stationary plate immersed in the fuel. The test was performed according to the international standard ISO 12156. Analysing the results, it can be determined that the maximum average wear scar diameter of 0.06 mm is obtained by using aviation Jet A-1 fuel, the lowest average wear scar diameter is 0.028 mm with diesel fuel.