Tarpinio oro aušinimo įtaka dyzelinio variklio darbo rodikliams
Tarpinis oro aušintuvas – radiatorius, kurio paskirtis aušinti turbokompresoriuje suslėgtą orą prieš šiam patenkant į cilindrus, siekiant padidinti variklio galią, mažinti degalų sąnaudas bei gerinti deginių emisijos rodiklius. Pagrindinis tyrimo tikslas – eksperimentiniu būdu nustatyti tarpinio oro aušimo įtaką variklio darbo rodikliams ir deginių emisijai. Atliktus tyrimą, apskaičiavus reikiamas reikšmes, rezultatai rodo, jog naudojant aušintuvą ir didėjant efektyviąjam slėgiui, oro pertekliaus koeficientas išlieka didesnis apie 10%, degalų sąnaudos mažesnės apie 5%, deginių emisijos rodikliai bei dūmingumas mažesni, lyginant su varikliu be tarpinio oro aušintuvo.
Intercooler – radiator, which purpose to cool an air in turbocharger before it’s get to cylinders, to increase engine power, decrease fuel consumption and improve emission. Main aim of the research is to determine intercooler influence of engine work indicators and emmision indicators. After reasearch, results show that using intercooler and increasing effective pressure, the factor of excess air remains higher about 10%, fuel consumption lower by 5%, emmision indicators and smoke are lower comparing with the engine without intercooler.