Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/60845
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Mačianskienė, Nemira
Title: Overview of good practices in language provision organisation
Is part of: Daugiakalbystės tyrimai: mokslinių straipsnių rinkinys [elektroninis išteklius] = Research in multilingualism : selected papers / sudarytoja Nemira Mačianskienė. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2012
Extent: p. 106-115
Date: 2012
Keywords: Kalbų mokymasis;Kalbinė kompetencija;Tarpkultūrinė kompetencija;Kalbų centrai;Mokymo organizavimas;Language provision organisation;Range of language;ECTS;Plurilingual competence development;Language centres
ISBN: 9789955127840
Abstract: Akademinis aukštojo mokslo gyvenimas sukuria galimybes tarpkultūriniam bendravimui ir kelia aukštus reikalavimus įvairių pakopų studentams kalbinės kompetencijos srityje. Straipsnyje pateikiama trumpa naujausių šaltinių kalbų politikos klausimais apžvalga bei analizuojama geroji patirtis organizuojant kalbų teikimą aukštojo mokslo institucijose. Tyrimo subjektai – 8 šalių aukštojo mokslo institucijos, tarptautinio projekto MOLAN – „Tinklas pasikeitimui informacija apie gerąją patirtį motyvuojant besimokančiuosius mokytis kalbų“, kuriame Vytauto Didžiojo universitetas dalyvavo partnerio teisėmis, partnerinės institucijos. Nagrinėjama geroji patirtis organizuojant kalbų mokymą, institucijų siūlomos naujovės kalbų mokymo organizavime bei ypatumai, kurie gali būti naudingi optimizuojant kalbų mokymo aukštojoje mokykloje situaciją Lietuvoje
Academic life in higher education creates opportunities for multicultural cooperation and, consequently, sets high requirements for students’ language competence level. The article presents a brief overview of the latest resources on language policy and analyses good practices in language provision organization in European higher education institutions. The subjects of the research – 8 higher education institutions from different EU countries, partners in the international project MOLAN –“Network for the exchange of information about good practices that serve to motivate language learners” where Vytautas Magnus University participated as a partner institution. Good practice in organising language provision is analysed on the basis of language provision organisation, innovations suggested at the institution and peculiarities which can be of interest for the optimisation of language provision organisation at tertiary level in Lithuania
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/226
http://vddb.laba.lt/fedora/get/LT-eLABa-0001:B.03~2012~ISBN_978-9955-12-784-0/DS.001.0.01.BOOK
Affiliation(s): Užsienio kalbų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.86 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

102
checked on Mar 31, 2020

Download(s)

12
checked on Mar 31, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.