Low carbon transport: ready to pay a car tax? The Lithuanian case
Date |
---|
2018 |
Straipsnyje analizuojami Lietuvos kelių transporto sektoriaus rodikliai ir gyventojų nuostatos bei pasiryžimas mokėti automobilio mokestį. Nors naudojama daugiau kuro iš atsinaujinančių energijos išteklių, augantis automobilių skaičius ir santykinai senas automobilių parkas lemia didėjančias kelių transporto anglies dioksido emisijas šalyje. Kaip viena iš priemonių automobilių parko atsinaujinimui ir biudžeto pajamų padidinimui gali būti taikomas automobilių mokestis. Apklausti respondentai išreiškė pasiryžimą mokėti automobilio mokestį, tačiau pastarasis buvo daug mažesnis nei valstybės planuojamas automobilio mokestis. Respondento pajamos, amžius darė įtaką deklaruotam pasiryžimui mokėti automobilio mokestį. Gaunantys didesnes pajamas buvo pasiryžę mokėti didesnį mokestį. Tyrimas rodo, kad prieš įvedant tokį mokestį, reiktų šviesti visuomenę aplinkosauginiais klausimais; taip pat reiktų atlikti detalesnę analizę siekiant parinkti tinkamiausią automobilio mokesčio bazę.
Paper analyses road transport indicators and citizen’s attitudes as well as willingness to pay a car tax in Lithuania. Increasing motorization rate and relatively old car fleet contribute to the increasing carbon emissions in road transport sector, despite some improvement in renewables consumption. As one of the possible policy measures to change car fleet and gain budget revenues a car tax could be applied. Respondents express some willingness to pay a car tax, however willingness to pay is much lower to compare to the intended tax. Factors like incomes and age were the predictors of willingness to pay. Ones with higher incomes were ready to pay bigger car tax. In addition, environmental awareness rising could be and good step before introducing such taxes, as well as more detail analysis of the best taxation approach is needed.
Online ISSN: 2029-2139
Journal | Cite Score | SNIP | SJR | Year | Quartile |
---|---|---|---|---|---|
Environmental Research, Engineering and Management | 0.2 | 0.154 | 0.121 | 2018 | Q4 |