Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59893
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental sciences (N012)
Author(s): Dagiliūtė, Renata;Čiteikytė, Vesta
Title: Low carbon transport: ready to pay a car tax? The Lithuanian case
Other Title: Mažai anglies dioksido išmetantis transportas: ar pasiruošę mokėti automobilio mokestį? Lietuvos atvejis
Is part of: Aplinkos tyrimai, inžinerija ir vadyba = Environmental research, engineering and management. Kaunas : Kauno technologijos universitetas, 2018, Vol. 74, iss. 2
Extent: p. 7-14
Date: 2018
Note: Online ISSN: 2029-2139
Keywords: Mažo anglies kiekio ekonomika;Transporto tarša;Automobilio mokestis;Mokestinės paskatos;Transport pollution;Low carbon economy;Car tax;Tax incentives
Abstract: Straipsnyje analizuojami Lietuvos kelių transporto sektoriaus rodikliai ir gyventojų nuostatos bei pasiryžimas mokėti automobilio mokestį. Nors naudojama daugiau kuro iš atsinaujinančių energijos išteklių, augantis automobilių skaičius ir santykinai senas automobilių parkas lemia didėjančias kelių transporto anglies dioksido emisijas šalyje. Kaip viena iš priemonių automobilių parko atsinaujinimui ir biudžeto pajamų padidinimui gali būti taikomas automobilių mokestis. Apklausti respondentai išreiškė pasiryžimą mokėti automobilio mokestį, tačiau pastarasis buvo daug mažesnis nei valstybės planuojamas automobilio mokestis. Respondento pajamos, amžius darė įtaką deklaruotam pasiryžimui mokėti automobilio mokestį. Gaunantys didesnes pajamas buvo pasiryžę mokėti didesnį mokestį. Tyrimas rodo, kad prieš įvedant tokį mokestį, reiktų šviesti visuomenę aplinkosauginiais klausimais; taip pat reiktų atlikti detalesnę analizę siekiant parinkti tinkamiausią automobilio mokesčio bazę
Paper analyses road transport indicators and citizen’s attitudes as well as willingness to pay a car tax in Lithuania. Increasing motorization rate and relatively old car fleet contribute to the increasing carbon emissions in road transport sector, despite some improvement in renewables consumption. As one of the possible policy measures to change car fleet and gain budget revenues a car tax could be applied. Respondents express some willingness to pay a car tax, however willingness to pay is much lower to compare to the intended tax. Factors like incomes and age were the predictors of willingness to pay. Ones with higher incomes were ready to pay bigger car tax. In addition, environmental awareness rising could be and good step before introducing such taxes, as well as more detail analysis of the best taxation approach is needed
Internet: http://dx.doi.org/10.5755/j01.erem.74.2.21498
Affiliation(s): Aplinkotyros katedra
Gamtos mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.85 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

126
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

14
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.