Darbuotojų pasitenkinimą darbu prognozuojantys psichosocialiniai su darbu susiję veiksniai: x organizacijos atvejis
Date |
---|
2018 |
Kiekvienai organizacijai yra svarbu rūpintis savo darbuotojų gerove ir siekti, kad pasitenkinimo darbu rodiklis organizacijoje būtų kuo aukštesnis, nes aukštas pasitenkinimo darbu lygis susijęs su mažesne darbuotojų kaita, mažesniu pravaikštų darbe skaičiumi, didesniu produktyvumu bei geresne darbuotojų sveikata. Nors tyrimų, analizuojančių pasitenkinimo darbu aspektus yra nemažai tiek užsienyje, tiek Lietuvoje, tačiau lieka neatsakyta į klausimą, kokie psichologiniai bei socialiniai veiksniai gali sietis su pasitenkinimu darbu, į ką reikėtų atkreipti dėmesį formuluojant praktines rekomendacijas, siūlant intervencines programas organizacijoms. Tyrimo tikslas – įvertinti darbuotojų pasitenkinimą darbu ir psichosocialinius su darbu susijusius veiksnius X organizacijoje. Tyrimas atliktas 2017 m. vienoje didžiausių gamybinio pobūdžio organizacijų ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Tyrime dalyvavo 995 darbuotojai (678 vyrai ir 239 moterys; 44 tiriamieji lyties nenurodė) iš X organizacijos, iš kurių 961 tiriamojo duomenys buvo tinkami analizei. Tyrimas buvo atliktas taikant apklausos raštu metodą. Tyrimo tikslui bei uždaviniams įgyvendinti buvo sudarytas klausimynas, kuriame naudotos šios metodikos: Pasitenkinimo darbu klausimynas (P. Spector), Kopenhagos psichosocialinis klausimynas (COPSOQ II, 2007) ir Saugos klimato klausimynas (Sexton et al., 2003). Į anketą buvo įtraukti papildomi sociodemografiniai klausimai. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog kuo darbuotojai labiau patenkinti darbo pobūdžiu, užmokesčiu, pripažinimu bei vadovavimu, tuo jų bendras pasitenkinimas darbu didesnis. Analizė atskleidė, kad būtent darbo pobūdis (atliekama darbinė veikla ir jos reikšmingumas) yra svarbiausias prognozuojant darbuotojų pasitenkinimą darbu. [...]