Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59829
Type of publication: Konferencijų tezės nerecenzuojamuose leidiniuose / Conference theses in non-peer-reviewed publications (T2)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Arlauskienė, Renata;Endriulaitienė, Auksė
Title: Didmiesčių ir miestelių pradedančiųjų vairuotojų vairavimo saviveiksmingumo ir rizikingo vairavimo sąsajos
Other Title: Connection between driving self-efficacy and risky driving of the beginner drivers of cities and towns
Is part of: Psichologija vakar, šiandien ir rytoj: Lietuvos psichologų kongresas, 2018 m. gegužės 17-19 d., Klaipėdos universitetas: kongreso pranešimų santraukos. Klaipėda : Klaipėdos universitetas, 2018
Extent: p. 98-99
Date: 2018
Keywords: Pradedantieji vairuotojai;Rizikingas vairavimas;Vairavimo saviveiksmingumas
ISBN: 9789955189886
Abstract: 2016 m. Lietuvoje 100000 šalies gyventojų teko 16 % žuvusiųjų eismo dalyvių miesteliuose ir 3,7 % ‒ didmiesčiuose. Be to, 66 % visų įskaitinių eismo įvykių sukėlė mažiau nei 2 m. vairavimo stažą turintys pradedantieji vairuotojai, kurie buvo pripažinti kaltais dėl padaryto eismo įvykio. Kai kurie mokslininkai (Knight, Iverson, Harris, 2012) kelia prielaidą, kad didesnis transporto priemonių avarijų skaičius miesteliuose gali būti susijęs su vairavimo saviveiksmingumo skirtumais tarp miestelių ir didmiesčių pradedančiųjų vairuotojų. Miesteliuose jaunuoliai dažnai anksti pradeda savavališkai vairuoti transporto priemones (Knight, Iverson, Harris, 2012), todėl vertindami save geresniais negu vidutiniai vairuotojai, galvoja, kad mažai tikėtina, jog taps eismo įvykių dalyviais (Gylfason, Thórisdóttir, Peersen, 2004). Tyrimo tikslas – nustatyti didmiesčių ir miestelių pradedančiųjų vairuotojų vairavimo saviveiksmingumo ir rizikingo vairavimo sąsajas. Tyrime dalyvavo 219 pradedančiųjų vairuotojų (154 iš didmiesčių ir 65 iš miestelių), kurie 12 mėn. vairavo savarankiškai. Vairavimo saviveiksmingumas buvo vertinamas Adelaidės vairavimo saviveiksmingumo skale (George, Clark, Flinders, 2007), rizikingas vairavimas vertinamas Vairavimo elgesio klausimynu (Reason ir kt., 1990). Šiame tyrime, siekiant išsiaiškinti analizuojamų psichologinių veiksnių skirstinių lygybę nepriklausomų imčių atveju (pagal gyvenamąją vietovę) buvo taikytas Mano‒Vitnio U testas, o analizuojant kintamųjų sąsajas ‒ ranginės logistinės regresijos modelis. Miestelių pradedančiųjų vairuotojų vairavimo saviveiksmingumas buvo didesnis (p=0,026) negu didmiesčių pradedančiųjų vairuotojų, tačiau pastarieji labiau rizikingai vairavo (p=0,018).[...]
Internet: http://www.psichologusajunga.lt/lps/admin/spaw2/uploads/files/LPK2018%20santrauk%C5%B3%20leidinys_13.pdf
Affiliation(s): Klaipėdos universitetas
Klaipėdos valstybinė kolegija
Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.01 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

172
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

10
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.