Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/59754
Type of publication: Tezės kituose recenzuojamuose leidiniuose / Theses in other peer-reviewed publications (T1e)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Valiūnė, Dovilė;Perminas, Aidas
Title: Paauglių dėmesingo įsisąmoninimo pokyčiai po pykčio kontroliavimo intrvencijos
Is part of: Jaunasis mokslininkas tarp tradicijų ir naujovių: 15-oji jaunųjų mokslininkų psichologų konferencija, 2018 m. balandžio 27 d., Vilniaus universitetas: pranešimų santraukų leidinys / sudarė Violeta Cimalanskaitė, Dovilė Šorytė, Goda Gegieckaitė. Vilnius : Vilniaus universitetas, 2018
Extent: p. 26-26
Date: 2018
Keywords: Paaugliai;Dėmesingas įsisąmoninimas;Pykčio kontroliavimas
ISBN: 9786094599293
Abstract: Pastaruoju metu daugėja tyrimų analizuojančių dėmesingo įsisąmoninimo svarbą asmenų psichologinei gerovei. Pastebėta, kad įsisąmoninimo praktikavimas siejasi su jaunuolių rizikingo elgesio, emocinių sunkumų, negatyvių automatinių minčių mažėjimu (Rawlett, Scrandis, 2016; Rossello ir kt., 2016; Eisenlohr-Moul ir kt., 2016). Taigi dėmesingo įsisąmoninimo mokymas mokyklose galėtų būti saugos veiksnys, apsaugontis paauglius nuo emocinių ir elgesio sunkumų. Be to prevencinių programų rengimas, įgyvendinimas ir taikomojo pobūdžio tyrimų vykdymas yra viena iš svarbiausių mokyklos psichologo veiklos sričių, kuri itin glaudžiai siejasi su sveikatos ugdymo prioritetu edukacinėje bendruomenėje (Petrulytė, Guogienė, 2017). Taigi šis tyrimas prisidės atskeidžiant, kaip polinkis į dėmesingą įsisąmoninimą gali keistis po mokyklos psichologų įgyvendinamos pykčio kontroliavimo intervencijos, kuri yra orientuota į pykčio atpažinimo ir įsisąmoninimo mokymą. Tyrimo tikslas – įvertinti paauglių dėmesingo įsisąmoninimo pokyčius po pykčio kontroliavimo intrvencijos. Tyrime dalyvavo 403 tiriamieji (232 merginos; 171 vaikinai), kurių amžiaus vidurkis 14 (±.9) metų. Tiriamieji buvo suskirstyti į tiriamąją (166 tiriamųjų) ir lyginamąją (237 tiriamųjų) grupes. Tiriamoji grupė dalyvavo 10 sesijų pykčio kontroliavimo intervencijoje, grįstoje dėmėsingu įsisąmoninimu ir kognityvine-elgesio teorija. Grupinė intervencija buvo parengta pagal J. R. Kelly (2007) Pykčio kontroliavimo intervenciją. Tyrime naudotas Brown ir Ryan (2003) Įsisąmoninto dėmesingumo skalė. Po intervencijos statistiškai reikšmingai pagerėjo mergaičių dėmesingo įsisąmonimo rezultatai (p<0.05). Vaikinų imtyje antro matavimo metu atsirado statistiškai reikšmingas skirtumas tarp intervencinės ir lyginamosios grupės (p<0.05).[...]
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/59754
Affiliation(s): Psichologijos katedra
Socialinių mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml6.4 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

172
checked on Mar 29, 2020

Download(s)

18
checked on Mar 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.