Dėstytojo / mokytojo vaidmuo, rengiant besimokančiuosius prancūzų kalbos DELF / DALF egzaminams
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Dulksnienė, Liudmila | ||
Date |
---|
2018 |
Politinis, ekonominis, kultūrinis bendradarbiavimas su užsienio šalimis, tarptautinis specialistų pripažinimo poreikis bei lygiavimasis į pasaulinį lygį skatina Lietuvos dėstytojus / mokytojus ir studentus/mokinius suaktyvinti užsienio kalbų studijas mokymosi įstaigose, perprasti mokymo(si) strategiją ir praktiką, išmokti būdų, metodų ne vien žinioms įgyti, bet ir laikyti tarptautinius DELF / DALF egzaminus ir gauti savo žinių ir gebėjimų tarptautinį pripažinimą. Dėstytojo/mokytojo uždavinys – padėti besimokantiesiems susiformuoti užsienio kalbos mokymosi gebėjimus ir įgūdžius, keisti besimokančiųjų požiūrį į mokymąsi iš paviršutinio į giluminį, skatinti studentų aktyvų ir kryptingą mokymąsi ir užtikrinti sėkmingą studento asmenybės ugdymą, nukreiptą į nuolatinį užsienio kalbos mokymąsi. Analizuodami šiuolaikinės didaktikos aktualijas, neišvengiamai susiduriame su dėstytojo/mokytojo vaidmens pokyčiais mokymosi paradigmos kontekste. Jau nekyla abejonės, kad mokymosi paradigma jokiu būdu neatmeta mokymo(si) sampratos, o tuo pačiu ir dėstytojo / mokytojo, kaip labai svarbaus mokymosi proceso dalyvio. Šioje paradigmoje tik plečiasi sėkmingą dėstytojo/mokytojo veiklą užtikrinančių kompetencijų sampratos. Greta dalykinės, mokslinės, komunikacinės kompetencijos, mokymosi paradigmos kontekste ypač išryškėja edukacinė dėstytojo/mokytojo kompetencija, apimanti platų spektrą struktūrinių elementų: mokymąsi, metamokymąsi, mokymą, mokymą kaip mokytis. Besimokančiųjų rengimas tarptautinių prancūzų kalbos egzaminų sesijoms yra iššūkis dėstytojo / mokytojo veiklai. Todėl, ypač svarbus dėmesys turi būti skiriamas dėstytojo / mokytojo vaidmenų kaitos problemoms spręsti. [...]