Paauglių reputacijos tarp bendraamžių raiška sociometrinio statuso grupėse
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Lietuvos kūno kultūros akademija, jorune.v@takas.lt | LT | |
Kardelis, Kęstutis | Lietuvos kūno kultūros akademija, k.kardelis@lkka.lt | LT |
Date |
---|
2005 |
Sėkmingas bendravimas su bendraamžiais, teigiamas jų vertinimas ir priėmimas dažniausiai lemia vaikų psichosocialinę sveikatą, o socialinis vaikų neprisitaikymas įgalina prognozuoti vėlesnes prisitaikymo bei elgesio problemas (mokyklos nelankymą, nusikalstamumą, psichopatologinius sutrikimus). Pastaraisiais metais šiems klausimams tyrėjai skiria vis daugiau dėmesio, tačiau mokslinių tyrinėjimų, kur būtų analizuojami paauglių tarpusavio santykiai, dar nedaug. Atliekant šį tyrimą, buvo siekta nustatyti paauglių sociometrinį statusą, jų reputaciją tarp bendraamžių bei įrodyti šių duomenų sąsajas. Tyrime dalyvavo 502 Kauno miesto bendrojo lavinimo mokyklų 13±0,03 metų moksleiviai. Straipsnyje pateikiami duomenys atskleidžia paauglių socialinės reputacijos tarp bendraamžių ypatybes skirtingo sociometrinio statuso bei lyties grupėse.
Successful communication with peers, positive classroom acceptance influence psychosocial health of children, while social maladjustment in childhood has emerged as high risk predictor of later delinquency and conduct problems (dropping out of school, criminality, psychopathology). Though these issues have devoted increasing attention in resent years, but still there is a lack of studies analyzing peer relation of adolescents. The primary purposes of the present study were to examine sociometric status, peer reputation and peer relations of adolescents and reveal connections between these results. Data were obtained on 502 adolescents (mean age 13+-0.03) attending secondary schools of Kaunas city. The findings revealed peer reputation connections with status and sex groups.