Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/52870
Type of publication: Straipsnis recenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P1e)
Field of Science: Ekologija ir aplinkotyra / Ecology and environmental sciences (N012)
Author(s): Keblytė, Miglė;Dėdelė, Audrius
Title: Geležinkelio transporto keliamo triukšmo taršos vertinimas Kaune
Other Title: The assessment of rail noise pollution in Kaunas city
Is part of: Žmogaus ir gamtos sauga : 21-osios tarptautinės mokslinės-praktinės konferencijos medžiaga, 2015 m. gegužės 6-7 d. = Human and nature safety : proceedings of the 21th international scientific-practice conference. Kauno raj., Akademija: LŽUŪ, 2015, d. 1
Extent: p. 102-104
Date: 2015
Keywords: Geležinkelio transportas;Akustinė tarša;Poveikis sveikatai;Railway transport;Noise pollution;Health effects
Abstract: Transportas yra vienas iš pagrindinių triukšmo šaltinių, labiausiai teršiančių aplinką. Viena iš pagrindinių transporto rūšių yra geležinkelio transportas, kuris prisideda prie bendro triukšmo lygio. Siekiant įvertinti traukinių keliamo triukšmo svarbą aplinkai ir žmonių sveikatai, šiame darbe nustatomas skirtingos paskirties geležinkelio transporto keliamas triukšmo lygis. Darbo tikslas - nustatyti geležinkelio transporto keliamo triukšmo lygį Kauno mieste, įvertinant skirtingų traukinių rūšis ir želdinių juostų apsaugos nuo triukšmo taršos funkciją. Traukinių keliamo triukšmo taršos matavimai atlikti naudojant nešiojamą triukšmo matuoklį-analizatorių „Bruel & Kjaer“ 2250. Triukšmo matavimams buvo parinktos 6 vietos, atsižvelgiant į skirtingą želdinių juostos plotį tarp geležinkelio ir matavimo vietos. Įvertintos keleivinių elektrinių, keleivinių dyzelinių ir krovinių dyzelinių traukinių rūšys. Atlikus matavimus, nustatyta, kad didžiausias triukšmo lygis yra šalia traukinių važiuojamosios dalies. Dyzeliniai krovininiai traukiniai sukėlė 82,24 dBA triukšmą, dyzeliniai keleiviniai – 73,87 dBA, elektriniai keleiviniai – 69,29 dBA. Tolstant nuo triukšmo šaltinio ir esant 20 m želdinių juostai, visų traukinių rūšių keliamas triukšmo lygis sumažėjo. Didžiausias triukšmo taršos sumažėjimas nustatytas esant 40 m želdinių juostai: dyzeliniai krovininiai kėlė 56,64 dBA, dyzeliniai keleiviniai – 55,02 dBA, o elektriniai keleiviniai – 56,06 dBA triukšmo lygį
Internet: http://sauga.asu.lt/wp-content/uploads/sites/8/2015/03/102-104_Keblyte_Dedele_II_56.pdf
http://sauga.asu.lt/wp-content/uploads/sites/8/2015/03/102-104_Keblyte_Dedele_II_56.pdf
Affiliation(s): Aplinkotyros katedra
Gamtos mokslų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.27 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

138
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

14
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.