Links between creativity and personality traits in students of artistic and social profile
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Sapranavičiūtė, Laura | ||
Date |
---|
2010 |
Kūrybiška asmenyb÷ yra geriau prisitaikanti ir efektyvesn÷ įvairiose gyvenimo srityse, d÷l to ši išskirtinai žmogiška savyb÷ turi būti lavinama ir ugdoma. Tačiau mokslininkai, nagrin÷jantys kūrybiškos asmenyb÷s profilį, nesutaria, kurie asmenyb÷s bruožai atskleidžia kūrybiškumo esmę. Pirmiausiai šie sunkumai yra sąlygojami kūrybiškumo konstrukto neapibr÷žtumo: vieni autoriai analizuoja kūrybiškumą kaip procesą, kiti kaip pasiekimą. Priklausomai nuo šio skirstymo, skiriasi ir kūrybiškumo bei asmenyb÷s bruožų sąsajos. Antra, manoma, kad kūrybiškumo ir asmenyb÷s bruožų sąsajos gali kisti priklausomai nuo kūrybiškumo tipo. Išskiriami menininis, intelektualinis ir kasdieninis kūrybiškumas, kurie būdingi skirtingų profesijų atstovams ir yra skirtingai asocijuojami su asmenyb÷s bruožais. Kadangi, priklausomai nuo profesijos, įvairuoja kūrybiškumo aspektų ir asmenyb÷s bruožų raiška, tai galima manyti, kad skirtingų profesijų grup÷se skirsis ir kūrybiškumo bei asmenyb÷s bruožų sąsajos. Taigi straipsnyje per kūrybiškos asmenyb÷s prizmę nagrin÷jamos kūrybiškumo ir asmenyb÷s bruožų sąsajos bei su tuo susiję problemos. Analizuojami pasaulyje atlikti tyrimai, kuriais buvo siekiama paaiškinti kūrybiškos asmenyb÷s konstruktą, bei išskiriami asmenyb÷s bruožai labiausiai siejami su kūrybiškumu, ypatingą d÷mesį kreipiant į H. Eysenck išskirtus asmenyb÷ bruožus – psichotiškumą, neurotiškumą ir ekstraversiją. Straipsnyje pateikiamas autorių atliktas tyrimas, ieškojęs sąsajų tarp H. Eysencko išskirtų asmenyb÷s bruožų ir kūrybiškumo meninio profilio ir socialinių mokslų studentų grup÷se.[...].
The article analyzes the links between creativity and personality traits in students of artistic and social profiles to understand more fully how different aspects of creativity are associated with personality traits such as psychoticism, extraversion and neuroticism. The study found that more creative by creative personality scale students of artistic profile score better in extraversion scale than the less creative students, and more creative students of social sciences score better in psychoticism scale than less creative students of social profile. Also some tendencies of statistically significant differences were observed: more creative students of artistic profile gather more scores in psychoticism scale than less creative students, more creative students of social sciences gather more scores in extraversion scale and fewer scores in neuroticism scale than less creative their peers. Moreover, a tendency of statistically significant difference among students of artistic profile was pointed out: more creative by divergent thinking aspect – fluency students have a more expressed trait of psychoticism than less creative students.