Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/50729
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Psichologija / Psychology (S006)
Author(s): Normantaitė, Dovilė;Perminas, Aidas
Title: Changes in aggression of 13-17 year-old adolescents after intervention based on cognitive-behavioural therapy
Other Title: 13-17 metų mokinių agresijos pokyčiai, taikant intervenciją, grįstą kognityvine-elgesio terapija
Is part of: Socialiniai mokslai = Social sciences. Kaunas : Technologija, 2013, nr. 1(79)
Extent: p. 46-55
Date: 2013
Keywords: Mokiniai;Verbalinė agresija;Fizinė agresija;Kognityvinė elgesio terapija;Secondary school pupils;Verbal aggression;Physical aggression;Cognitive-behavioural therapy
Abstract: Paaugliams dažnai pasitaiko pykčio proveržiai ir netinkama jo išraiška, tačiau pastebima, jog mokyklose vis dažnėja agresijos apraiškų, ypač patyčių forma (Karatas and Gokcakan, 2009; Wienclaw, 2009; Valeckienė, 2007). Patyčių reiškinio priežastys siejamos su bendromis agresijos priežastimis (Targamadzė, Valeckienė, 2007). Agresija dažniausiai atsiranda dėl pykčio nekontroliavimo, nes pyktis yra viena iš sunkiausiai kontroliuojamų reakcijų, atsiradusių, kai asmuo pagrįstai ar ne, nori ginti savo poziciją (Lochman, 2005). Vadinasi, nors agresyvus elgesys, patyčios gali būti įvairių reiškinių pasekmė, tačiau tyrėjai pastebi, jog būtent pykčio nekontroliavimas vienas iš labiausiai su tokiu elgesiu susijusių reiškinių. Taigi siekiant sumažinti agresijos išraiškų (verbalinės, fizinės, patyčių ir t.t.) pasireiškimą mokykloje, reikia mokinius išmokyti pykčio kontrolės. Tačiau lyginant su suaugusiais, vaikų ir paauglių pykčio kontroliavimo programų efektyvumas yra mažiau ištyrinėtas (Olatunjini, Lohr, 2004), todėl didėja pykčio kontrolės programų efektyvumo tyrimų aktualumas. Yra nemažai atlikta tyrimų, siekiančių atskleisti, kaip kognityvine-elgesio terapija grįsta intervencija paveikia asmenų agresyvumą, tačiau nėra iki galo aišku, kaip tokios intervencijos, taikomos mokyklose, paveikia paauglių agresyvų elgesį, nes nėra daug tyrimų, kurie būtų atliekama natūralioje mokyklos aplinkoje (Smith, 2005).[...]
In this research, 13 to 17 year-old high school pupils were divided into two groups: the experimental group which participated in the training and the control group which did not. Research results have revealed that after the intervention based on cognitive-behavioural therapy the numbers of male and female physical and verbal aggression decreased. However, no such changes were observed in the control group. Moreover, after the intervention based on cognitive-behavioural therapy, the numbers of male and female hostility decreased in both groups. Female numbers of anger decreased after the intervention based on cognitive-behavioural therapy. However, the numbers of aggression in the control group and the numbers of male aggression in the experimental group have not changed
Internet: http://www.socsc.ktu.lt/index.php/Social/article/view/4074/2457
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml10.75 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

152
checked on Mar 4, 2020

Download(s)

12
checked on Mar 4, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.