Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/50201
Type of publication: Straipsnis nerecenzuojamoje Lietuvos tarptautinės konferencijos medžiagoje / Article in non-peer-reviewed Lithuanian international conference proceedings (P2b)
Field of Science: Filologija / Philology (H004)
Author(s): Syrovatskaja, Rūta;Papšytė, Inga;Vilkevičiūtė, Ana
Title: Habitus vaidmuo šiuolaikinėje užsienio kalbų didaktikoje
Is part of: Kalbos, kultūra ir globalizacija = Languages, culture and globalisation : šeštoji Lietuvos kalbų pedagogų asociacijos konferencija, 2012 m. birželio 4-5 d., Mykolo Romerio universitetas. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2012
Extent: p. 1-7
Date: 2012
Keywords: Habitus;Elgsenos „generatyvinė gramatika“;Socialinės patirties samplaika;Individualios patirties samplaika;Socialinis – demografinis paveikslas
ISBN: 9789955194958
Abstract: Anot P. Bourdieu, habitus yra mūsų elgsenos „generatyvinė gramatika“. Tai įgytų bruožų ir disponuojamų instrumentų visuma. Šiuo atveju „turėti“ tampa „būti“, ir, atrodo, jog esame gimę su tam tikromis nuostatomis ir bruožais, kurie mus apibūdina ir skiria nuo kitų. Habitus yra mūsų socialinės ir individualios patirties samplaika, kuri paverčia mūsų pasaulėžiūrą ir pasaulėvoką „savaime suprantamomis“. Mokymosi procese habitus tampa dar labiau artikuliuotas. Pavyzdžiui, užsienio kalbų mokymosi įprotis turi tiesioginę įtaką tam, kaip studentas suvokia, priima/atmeta dėstymo stilių ir metodus bei sąlygoja pasiekiamus rezultatus. Šio straipsnio tikslas – išaiškinti, koks užsienio kalbų mokymosi habitus dominuoja tarp studentų, kokią reikšmę turi jų mokymosi procesui bei pasiekiamiems rezultatams. Tikslui pasiekti pasirinkome skirtingų tautų respondentus, turinčius skirtingą socialinę patirtį bei skirtingą užsienio kalbų mokymosi praktiką. Buvo atlikta iš 19 klausimų sudaryta apklausa raštu, struktūruotas interviu pateiktas Europos humanitarinio universiteto studentams, atvykusiems į Lietuvą studijuoti iš Baltarusijos, apklausti raštu Vytauto Didžiojo universiteto studentai lietuviai bei skirtingų profesijų ir kilmių žmonės, lankantys mokymo centro „Lingue Romanze“ užsienio kalbų kursus. Suformuluota hipotezę, jog habitus yra neatsiejama užsienio kalbų mokymosi dalis, kuri sąlygoja užsienio kalbos dėstymo metodų priėmimą arba atmetimą bei ilgainiui lemia pasiekiamus užsienio kalbų mokymosi rezultatus ir užsienio kalbų įsisavinimo tempą
Internet: http://www.mruni.eu/mru_lt_dokumentai/katedros/uzsienio_kalbu_katedra/mokslas/Leidinys.pdf
Affiliation(s): Europos humanitarinis universitetas
Lingue romanze
Užsienio kalbų institutas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml7.35 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

136
checked on Mar 29, 2020

Download(s)

12
checked on Mar 29, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.