Kauniečių nuomonė apie darnų turizmą ir jų kelionių įpročiai
Author | Affiliation | |
---|---|---|
Garliauskaitė, Ramunė | ||
Date |
---|
2015 |
Darbo tikslas – įvertinti, kokia yra respondentų (Kauno gyventojų) nuomonė apie darnų turizmą ir jų kelionių įpročiai. Šiuo tikslu buvo atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 150 respondentų – 32,7 % vyrų ir 67,3 % moterų. Apklausos rezultatai rodo, kad tik 34 % visų respondentų yra girdėję terminą Darnus turizmas. Beveik pusė vyrų ir moterų mano, kad darnus turizmas yra orientuotas į aplinkos apsaugą, ekonomikos vystymąsi ir socialinius–kultūrinius aspektus. Mažiausiai respondentų darnų turizmą sieja su ekonomikos vystymusi. Daugiausiai respondentų yra linkę keliauti automobiliu. Pasirinkimas keliauti pėsčiomis priklauso nuo lyties – šį keliavimo būdą daugiau renkasi vyrai nei moterys (p=0,03). Kelionių metu susidariusias atliekas dauguma respondentų išmeta į bendrą konteinerį, išrūšiuoja – kiek daugiau nei trečdalis. Beveik 90 % respondentų mano, kad aplinkosauginis švietimas kelionių metu yra reikalingas. Daugiau nei 70 % respondentų keliaudami atsižvelgia į galimą poveikį aplinkai ir stengiasi ją tausoti.
The aim of study – to assess the opinion of Kaunas inhabitants about sustainable tourism and their travel habits. 150 respondents have participated in the survey – 32.7 % men and 67.3 % women. The results show that only 34 % of respondents have heard the term Sustainable tourism. Almost half of men and women think that sustainable tourism is oriented to environmental protection, economic development and social-cultural aspects. Least of respondents link the sustainable tourism with economic development. Most of respondents are inclined to travel by car. Choosing travelling on foot depends on gender – this way of travelling is more popular between men than women (p= 0.03). The majority of respondents the waste formed during travelling discard to general use container and more than third – sort it. Almost 90 % of respondents think that environmental education is needed during travelling. More than 70 % of respondents think about their potential influence on the environment and try to save it.