Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/462
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Kirikova, Liudmila;Brunevičiūtė, Raimonda;Alešiūnaitė, Loreta
Title: Gydytojų profesinio rengimo tyrimas Lietuvos sveikatos mokslų universitete: studentų požiūris
Other Title: Professional education and training of physicians at Lithuanian University of Health Sciences
Is part of: Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos, 2014, nr. 25, p. 74-83
Publishing data: Vytauto Didžiojo universitetas
Date: 2014
Keywords: Profesinis rengimas;Probleminis mokymasis;Kompetencija;Professional education and training;Problem-based learning;Competence
Abstract: Reformuojant Lietuvos sveikatos priežiūros sistemą, prioritetine sritimi laikytina gydytojų veiklos kaita. Todėl ypatingas dėmesys turi būti skiriamas gydytojų rengimui tobulinti. Tyrimo tikslas - atskleisti studentų požiūrį į gydytojų tradicinio ir probleminio mokymosi sistemos profesinio rengimo ypatumus. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, apklausa. Gydytojų rengimo tyrimo rezultatai parodė, kad besimokantieji, taikant probleminio mokymosi sistemą, įgyja stebėjimo, duomenų rinkimo ir analizavimo, problemų sprendimo, grupinio darbo įgūdžių bei įgūdžių sisteminimo ir analizavimo žinių. Tačiau studijos mažai tobulina mokslinio tyrimo metodų taikymo įgūdžius bei nepadeda kūrybiškiau mąstyti. Apibendrinant galima teigti, kad probleminio mokymosi sistema ugdo būsimiems gydytojams ypač reikalingas kompetencijas: problemų sprendimo įgūdžius, grupinį darbą, mokymosi tikslų formulavimo ir įgyvendinimo įgūdžius ir gebėjimą prisitaikyti prie naujų veiklos sąlygų.
The shift in the activity of physicians is the priority field in the reformation of the Lithuanian primary healthcare system. This necessitates focusing on the improvement of the education and training of physicians. The aim of the study was to identify the graduates’ attitude towards the peculiarities of the professional education and training of physicians in the traditional and the problem-based learning systems. The methods used in the study were analysis of scientific literature and documents, and an interview. The results of the study on the professional education and training of physicians showed that the problem-based system develops competences that are highly important for the future physicians – namely, problem-solving skills, group work, skills in the formulation and realization of learning aims, and the ability to adapt to new conditions of activity.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/462
https://hdl.handle.net/20.500.12259/462
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2014, nr. 25

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

168
checked on May 31, 2020

Download(s)

170
checked on May 31, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.