Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/39064
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Sociologija / Sociology (S005)
Author(s): Vyšniauskytė-Rimkienė, Jorūnė
Title: Bendraamžių atstumtų ir izoliuotų paauglių socialinių gebėjimų lavinimas
Other Title: Social skills training for peer rejected and neglected adolescents
Is part of: Specialusis ugdymas = Special Education. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2008, nr. 2(19)
Extent: p. 22-30
Date: 2008
Keywords: Socialiniai gebėjimai;Socialinis statusas;Paaugliai;Atstumti paaugliai;Izoliuoti paaugliai;Bendraamžių santykiai;Social skills;Social status;Adolescents;Peer rejected;Neglected adolescents
Abstract: Žemo socialinio statuso (bendraamžių atstumtų ir izoliuotų) mokinių sutinkama kiekviename klasės kolektyve. Pastarieji, kaip rodo įvairių tyrimų duomenys, palyginti su populiaresniais bendraamžiais, susiduria su įvairaus pobūdžio socialinėmis bei psichologinėmis problemomis (dažniau dalyvauja vykstant destrukciniam tarpusavio bendravimui, susilaukia mažesnės mokytojų paramos, dažniau tampa bendraamžių agresijos objektu, pasižymi delinkventiniu elgesiu, susiduria su mokymosi problemomis ir mokyklos nelankymu, jiems būdingas didesnis socialinio streso lygis, jie stipriau išgyvena vienišumo jausmą ir pan. (Ladd, 1983; Asher, Wheeler, 1985; Coie ir kt., 1990; Coie ir kt., 1992; Crick, Ladd, 1993; Fopma-Loy, 2000). Tyrime remiamasi nuostata (Coie, Dodge, 1983), kad bendraamžių atstūmimą lemia menki vaiko socialiniai įgūdžiai, tad siekiant padėti moksleiviams keisti neigiamą statusą buvo kryptingai lavinami jų socialiniai gebėjimai. Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip kinta bendraamžių atstumtų ir izoliuotų paauglių socialinis statusas lavinant jų socialinius gebėjimus. Buvo pravestos dvi socialinių gebėjimų lavinimo pratybos su skirtingomis paauglių grupėmis. Tyrime dalyvavo 90 Kauno bendrojo lavinimo mokyklos paauglių (dvi eksperimentinės ir dvi kontrolinės grupės). Nustatyta, kad paauglių socialinis statusas pasibaigus programai statistiškai reikšmingai nepakito. Tačiau praktinė patirtis atskleidė, kad socialinių gebėjimų lavinimas skatina teigiamą moksleivių socialinio statuso pokytį. Siekiant veiksmingesnio socialinių gebėjimų lavinimo pratybų poveikio pateikiamos praktinės rekomendacijos
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/39064
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.7 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Page view(s)

180
checked on Sep 7, 2020

Download(s)

20
checked on Sep 7, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.