Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/36449
Options
Multiple criteria assessment of socioeconomic indicators influencing the company’s marketing decisions
Author(s)
Žvirblis, Algis |
Buračas, Antanas |
Title
Multiple criteria assessment of socioeconomic indicators influencing the company’s marketing decisions
Other Title
Socioekonominių indikatorių, turinčių įtaką įmonių marketingo sprendimams, daugiakriterinis vertinimas
Is part of
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 2009, nr. 49, p. 137-153
Date Issued
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2009 | 49 | 137 | 153 |
Keywords
Abstract
The paper reviews the principles and models of complex qualitative and quantitative assessment of significant socioeconomic indicators influencing the company’s marketing management decisions. The essential steps of assessment are the identification and expert evaluation of identified indicators, also the quantitative assessment groups of indicators and macroeconomic environment on the basis of the method multiple-criteria evaluation.
Straipsnyje pristatomi socioekonominių indikatorių, turinčių itaką įmonės marketingo sprendimams, kompleksinio kokybinio ir kiekybinio vertinimo principai ir modeliai. Vertinimas apima socioekonominių indikatorių (įskaitant makroekonominius rodiklius) identifikaciją, ekspertinį jų vertinimą ir kompleksinį kiekybinį šių indikatorių grupių bei makroekonominės aplinkos vertinimą, taikant daugiakriterinio vertinimo metodą.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)