Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/31522
Options
Socialiniai verslo modeliai: diegimo tendencijos ir koncepcijos
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Socialiniai verslo modeliai: diegimo tendencijos ir koncepcijos
Other Title
Social business models: tendencies of creation and conception
Is part of
Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai = Applied economics: systematic research. Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas, 2016, T. 10, nr. 1
Date Issued
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 10(1) | 171 | 186 |
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universitetas
Extent
p. 171-186
Field of Science
Abstract
The article consists of analysis of social innovation and social business model conception and represents current situation and perspectives of social business. According to business concept, social businesses apply standard social business models that all recover their full costs and pass profits on to customers who shall benefit from low prices, adequate services and better access to maximize the social profit equation. In addition, there is hybrid social business model where using partnerships and social profit, the main goal is to get economic value and explore new international markets. Modern business tendencies engage to create social-economic value to the society solving various social problems; therefore, the tendencies and patterns of social business models are analyzed.
Straipsnyje analizuojama socialinės inovacijos ir socialinio verslo modelio koncepcija, pateikiama dabartinė socialinio verslo būklė ir perspektyvos. Pagal verslo koncepciją, socialinės įmonės taiko standartinius socialinio verslo modelius, kai susigrąžinamos visos sąnaudos ir pelnas perduodamas klientams, kurie gauna naudą iš žemų kainų, tinkamų paslaugų bei geresnių galimybių padidinti socialinio pelno formulę. Taip pat taikomas hibridinis socialinio verslo modelis, kurio pagrindinis tikslas yra naudojant partnerystes ir socialinį pelną gauti ekonominę vertę ir ištirti naujas tarptautines rinkas. Šiuolaikinio verslo tendencijos sprendžiant įvairias socialines problemas įtraukia į socialinės ir ekonominės naudos visuomenei sukūrimą, todėl straipsnyje analizuojamos socialinio verslo modelių diegimo tendencijos ir modeliai.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Description
ISSN 2335-8742 (Online)