Kaip patirta trenerio ir sportininko komunikacija veikia pradedančiųjų futbolo trenerių profesinę veiklą?
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2020 | 2 | 5 | 18 |
Tinkama ir veiksminga, ypač sudėtingose tarpasmeninėse situacijose, trenerio komunikacija gali vaidinti svarbų vaidmenį skatinant sportininkų motyvaciją, fizinę savivoką, įgūdžių ugdymą bei sportinę sėkmę. Nors pastaruoju metu atliekama vis daugiau tyrimų apie sporto trenerių, taip pat ir futbolo trenerių, komunikaciją, tačiau nėra pakankamai aišku, kaip sportininkai, pasirinkę tapti ir pradėję trenerio profesinę karjerą, pasiremia savo kaip sportininko įgyta patirtimi ir perkelia savo trenerių patirtį į praktiką. Tyrimo tikslas – atskleisti pradedančiųjų futbolo trenerių komunikacijai būdingus bruožus bei kaip patirta trenerio ir sportininko komunikacija veikia pradedančiųjų futbolo trenerių profesinę veiklą. Tyrimo duomenims rinkti taikytas pusiau struktūruotas interviu. Interviu klausimyną sudarė pagrindinių 14 atvirųjų klausimų, siekiant atsakyti į šiuos klausimus: kaip pradedantieji futbolo treneriai suvokia efektyvią komunikaciją ugdant sportininkus? Kokį bendravimą ugdomojoje sąveikoje su treneriu jie patyrė per savo kaip sportininko karjerą bei ką taiko savo darbe? Kas būdinga jų kaip trenerių komunikacijai ugdant sportininkus? Duomenų analizei taikytas kokybinės turinio analizės metodas, kuris padeda identifikuoti temines kategorijas. Tyrime dalyvavo 6 pradedantieji 17–27 metų amžiaus futbolo treneriai (3 vyrai ir 3 moterys), kurių trenerio darbo patirtis svyravo nuo 8 mėnesių iki 4 metų. Pradedantieji futbolo treneriai sėkmingos profesinės veiklos svarbiausiais požymiais laiko trenerio gebėjimą užmegzti pagarbų, pasitikėjimu grįstą tarpusavio ryšį, gebėjimą prisiimti atsakomybę už savo veiklos rezultatus ir pagarbų tarpusavio bendravimą, tinkamą sportininko instruktavimą esminiais klausimais.[...]
Communication of the coach, when appropriate and effective, especially in difficult interpersonal situations, may play an important role in promoting athletes’ motivation, physical self-concept, development of skills as well as overall athletic success. Although more and more research has recently been done on the communication of sports coaches, including the football ones, it is not clear enough how athletes who choose to become and pursue a coaching career rely on their athletic experience and put their coaching experience into practice. The goal of the research is to reveal the characteristic features of the communication of novice football coaches and how the communication experience between the coach and the athlete affects the professional activity of these novice football coaches. A semi-structured interview was used in order to collect the data for the research. The questionnaire of the interview consisted of 14 key open-ended questions, which focused on the following queries: how do novice football coaches perceive effective communication in the process of educating athletes? What communication did they experience in the educational interaction with their coach during their career as an athlete and what techniques do they apply in their workplace? What is characteristic of their communication as coaches in the process of training athletes? Qualitative content analysis method was used for data analysis, which helps to identify thematic categories. The study involved 6 novice football coaches whose age varied from 17 to 27 years (3 men and 3 women). Their coaching experience ranged from 8 months to 4 years.[...]