Vyresniojo mokyklinio amžiaus sportuojančių ir nesportuojančių mokinių pasitikėjimo ypatumai
Puklevičius, Edvinas Hubertas |
Pasitikėjimas savimi yra labai svarbi sėkmingo sociopsichologinio vystymosi sąlyga - pasitikintys savimi žmonės greičiau socializuojasi, priima gyvenimo iššūkius, siekia asmeninių tikslų, taip pat patiria mažiau psichologinių problemų ir panašiai. Daug dėmesio skiriama pasitikėjimui švietimo įstaigomis ir sporto mokslu. Ieškant pasitikėjimo savimi problemų, tarp sportinės veiklos buvo pastebėtas teigiamas ryšys. Tačiau paauglių pasitikėjimas savimi ir sporto poveikis išlieka silpnai tirpstančia tema. Vis dar trūksta supratimo dėl to, kuo labiausiai pasitiki paaugliai. Objektas: vyresnių ir nesportinių vidurinių mokyklų moksleivių pasitikėjimas savimi. Tikslas: atskleisti vyresnių klasių moksleivių, kurie sportuoja ir nesportuoja, pasitikėjimo savimi ypatumus. Užduotys:
- nustatyti vyresnio mokyklinio amžiaus mokinių pasitikėjimo savimi lytį;
- nustatyti vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių pasitikėjimo savimi amžių;
- nustatyti vyresnio mokyklinio amžiaus moksleivių pasitikėjimo savimi ypatumus sportinės veiklos srityje. Metodai: literatūros analizė, anketinė apklausa, matematinė-statistinė analizė. Tyrime dalyvavo 96 9–12 klasių mokiniai. Tyrimas atliktas naudojant Stolino pasitikėjimo savimi vertinimo metodiką. Rezultatai buvo vertinami pagal lytį, amžių ir sportą. Tai buvo nustatyta, kai daugumos studentų pasitikėjimas savimi buvo vidutiniškas. Savimi pasitikinčių mokinių dalis berniukų grupėje yra vienintelė, o statistiškai reikšminga - sijono durų viduryje, lyčių kategorijoje, kurios nėra (p> 0,05). Sportininkų grupėje 29,4 proc. „Turi“ pasitikėjimą savimi, nesportuojančių studentų grupės - 21 proc. Pasitikėjimas savimi, bet statistiškai reikšmingo sijono sporte nerasta (p> 0,05).
Self-confidence is a very important condition for successful sociopsychological development - people with self-confidence socialize faster, accept life challenges, pursue their personal goals, as well as experience fewer psychological problems and so on. Much attention is paid to self-confidence in educational institutions and sports science. In the search for self-confidence problems, a positive relationship was observed between sports activities. But adolescents ’self-confidence and the impact of sports remain a weakly melting topic. There is still a lack of understanding because of what teens are most confident about. Object: Self-confidence of senior and non-sports high school students. Aim: to reveal the peculiarities of self-confidence of senior students who do sports and do not do sports. Tasks:
- to determine the self-confidence sex of older school-age students;
- to determine the self-confidence age of senior school-age students;
- to determine the peculiarities of self-confidence of older school-age students in the field of sports activities. Methods: literature analysis, questionnaire survey, mathematical-statistical analysis. The study included many 96 students in grades 9-12. The study was conducted using Stolin's self-confidence assessment methodology. Outcomes were assessed by gender, age, and sport. It was found when the self-confidence of most students was mediocre. The share of self-confident students in the group of boys is the only, and statistically significant - in the middle of the skirt door, in the gender category, which is not (p> 0.05). In the group of athletes 29.4 percent. "Has" self-confidence, groups of non-sports students - 21 percent. Self-confidence but no statistically significant skirt was found in sports (p> 0.05).