Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/108402
Options
Tapybos mokymas dailės pamokose, siejant su Yayoi Kusama kūryba
Field of Science
Dailė / Fine art (V002)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Tapybos mokymas dailės pamokose, siejant su Yayoi Kusama kūryba
Other Title
Teaching painting related to the works of Yayoi Kusama in art lessons
Author
Baban, Ivona |
Extent
58 p.
Date Issued
2020-06-17
Abstract
Mokykla – vienas svarbiausių žmogaus gyvenimo tarpsnių. Čia mokiniai praleidžia didžiąją dalį savo laiko mokydamiesi įvairių disciplinų, be to mokosi bendradarbiauti, kurti, atrasti, tyrinėti ir kt. Kiekvieno mokytojo siekis ne tik išdėstyti mokomąjį dalyką, tačiau ugdyti demokratišką, savarankišką ir humanišką asmenybę. Tad dailės dalykas yra svarbus daugeliu požiūriu.
Išnagrinėjus literatūrą, darbe aprašomi tapybos istorijos faktai, dailės žanrai, technikos, priemonės bei tapymo metodai dailės pamokose. Antrame darbo skyriuje pristatau japonų menininkės Yayoi Kusama kūrybos menines raiškos priemones ir principus, kuriais rėmiausi mokydama vaikus tapybos. Šį mokymo metodą pritaikiau pedagoginės praktikos metu dailės pamokose, o vėliau ir savo kūrybiniame darbe.
Yayoi Kusama – žymi Japonijos menininkė bei rašytoja, išgarsėjusi savo darbais (paveikslai, koliažai, instaliacijos, skulptūros), kuriuose atsispindėjo itin ryškios, sodrios spalvos ir taškų kompozicijos. Baigiamajame darbe rėmiausi menininkės YAYOI KUSAMA kūryba, jos įkvėpta atradau motyvaciją sukurti spalvingą tapybos darbų ciklą ,,Norėčiau gyventi amžinai“, domėjausi menininkės taškų kompozicijomis – žirneliai, taškeliai, burbulai, apvalios formos – šis, rodos, paprastas, bet labai savitas leitmotyvas greitai tapo japonės vizitine kortele šiuolaikinio meno pasaulyje.
Darbo tikslas:
• Atskleisti pagrindinius tapybos mokymo metodus dailės pamokoje, siejant su japonų dailininkės Yayoi Kusamos kūryba.
Išnagrinėjus literatūrą, darbe aprašomi tapybos istorijos faktai, dailės žanrai, technikos, priemonės bei tapymo metodai dailės pamokose. Antrame darbo skyriuje pristatau japonų menininkės Yayoi Kusama kūrybos menines raiškos priemones ir principus, kuriais rėmiausi mokydama vaikus tapybos. Šį mokymo metodą pritaikiau pedagoginės praktikos metu dailės pamokose, o vėliau ir savo kūrybiniame darbe.
Yayoi Kusama – žymi Japonijos menininkė bei rašytoja, išgarsėjusi savo darbais (paveikslai, koliažai, instaliacijos, skulptūros), kuriuose atsispindėjo itin ryškios, sodrios spalvos ir taškų kompozicijos. Baigiamajame darbe rėmiausi menininkės YAYOI KUSAMA kūryba, jos įkvėpta atradau motyvaciją sukurti spalvingą tapybos darbų ciklą ,,Norėčiau gyventi amžinai“, domėjausi menininkės taškų kompozicijomis – žirneliai, taškeliai, burbulai, apvalios formos – šis, rodos, paprastas, bet labai savitas leitmotyvas greitai tapo japonės vizitine kortele šiuolaikinio meno pasaulyje.
Darbo tikslas:
• Atskleisti pagrindinius tapybos mokymo metodus dailės pamokoje, siejant su japonų dailininkės Yayoi Kusamos kūryba.
School is one of the most important stages of human life. Here students spend most of their time learning a variety of disciplines, of course they are learning to collaborate, create, discover, research, etc. The goal of each teacher is not only to set out the subject, but to develop a democratic, independent and humane personality. So art is the thing that is important in many ways.
After analyzing the literature, the work describes the facts of the history of painting, art genres, techniques, tools and painting methods in art lessons. In the second chapter, I present the tools and principles of artistic expression of the work of the Japanese artist Yayoi Kusama, whose work I use when teaching children painting. I applied this teaching method during pedagogical practice in art lessons and later in my creative work.
Yayoi Kusama is a famous Japanese artist and writer, famous for her works (paintings, collages, installations, sculptures), which reflected extremely bright, rich colors and dot compositions. In my final work I relied on the work of the artist YAYOI KUSAMA, she was my motivation to create a colorful cycle of paintings "I would like to live forever". I was interested in the artist's dot compositions - peas, dots, bubbles, round shapes - this seemingly simple but very unique leitmot card quickly became the business card of Japanese in the world of contemporary art
The objective of work:
• To reveal the main teaching methods of painting in an art lesson, in connection with the work of the Japanese artist Yayoi Kusama.
After analyzing the literature, the work describes the facts of the history of painting, art genres, techniques, tools and painting methods in art lessons. In the second chapter, I present the tools and principles of artistic expression of the work of the Japanese artist Yayoi Kusama, whose work I use when teaching children painting. I applied this teaching method during pedagogical practice in art lessons and later in my creative work.
Yayoi Kusama is a famous Japanese artist and writer, famous for her works (paintings, collages, installations, sculptures), which reflected extremely bright, rich colors and dot compositions. In my final work I relied on the work of the artist YAYOI KUSAMA, she was my motivation to create a colorful cycle of paintings "I would like to live forever". I was interested in the artist's dot compositions - peas, dots, bubbles, round shapes - this seemingly simple but very unique leitmot card quickly became the business card of Japanese in the world of contemporary art
The objective of work:
• To reveal the main teaching methods of painting in an art lesson, in connection with the work of the Japanese artist Yayoi Kusama.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)ivona_baban_bd.pdf (5.63 MB) Intranet Accessuntil 2025-06-17