Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/108303
Options
Muzikos klausymosi būdai, aktyvinantys muzikinį bei kritinį mąstymą trečios klasės muzikos pamokose
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::bachelor thesis
Title
Muzikos klausymosi būdai, aktyvinantys muzikinį bei kritinį mąstymą trečios klasės muzikos pamokose
Other Title
Ways of Listening to Music for Activating Musical and Critical Thinking During Music Lessons in 3rd Forms
Author
Šeštokaitė, Rimgailė |
Advisor
Extent
67 p.
Date Issued
2020-06-22
Abstract
Muzikos klausymasis yra viena pagrindinių veiklų muzikos pamokoje. Per ją formuojasi vaikų požiūris į muzikos dalyką, vystosi muzikinis skonis bei muzikinės vertės suvokimas, ugdomas muzikinis mąstymas. Atlikti tyrimai rodo, kad muzikos pamokų metu yra įmanoma įgyti kitą šiuolaikinėje visuomenėje vertinamą įgūdį – kritinį mąstymą. Muzikos edukologijos tyrinėtojų nuomone, tokio mąstymo procesus galima paskatinti parenkant tinkamus muzikos klausymosi aktyvinimo būdus.
Tyrimo problema: ar trečios klasės muzikos pamokose yra išnaudojamos galimybės ugdyti mokinių muzikinį ir kritinį mąstymą per muzikos klausymosi užduoti?
Tyrimo tikslas: atskleisti muzikos klausymosi būdus, aktyvinančius muzikinį bei kritinį mąstymą trečios klasės muzikos pamokose.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros iš švietimo dokumentų analizė; trečios pradinės klasės muzikos pamokų stebėjimas; pusiau struktūruotas interviu su muzikos mokytojais; atsakymų turinio kontentinė analizė; ugdymo projektas.
Išvados: Atlikta literatūros šaltinių analizė parodė, kad naudojant aktyvius muzikos klausymosi metodus trečios klasės muzikos pamokose mokiniai gali ugdytis muzikinį bei kritinį mąstymą. Pamokų stebėjimas ir interviu su muzikos mokytojais atskleidė, kad trečių klasių muzikos pamokose aktyvūs muzikos klausymosi metodai yra sėkmingai pritaikomi muzikinio ir kritinio mąstymo ugdymuisi. Atliktas ugdymo projektas patvirtino, kad tinkamai parinkti aktyvūs muzikos klausymosi metodai gali paskatinti muzikinio bei kritinio mąstymo ugdymąsi.
Tyrimo problema: ar trečios klasės muzikos pamokose yra išnaudojamos galimybės ugdyti mokinių muzikinį ir kritinį mąstymą per muzikos klausymosi užduoti?
Tyrimo tikslas: atskleisti muzikos klausymosi būdus, aktyvinančius muzikinį bei kritinį mąstymą trečios klasės muzikos pamokose.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros iš švietimo dokumentų analizė; trečios pradinės klasės muzikos pamokų stebėjimas; pusiau struktūruotas interviu su muzikos mokytojais; atsakymų turinio kontentinė analizė; ugdymo projektas.
Išvados: Atlikta literatūros šaltinių analizė parodė, kad naudojant aktyvius muzikos klausymosi metodus trečios klasės muzikos pamokose mokiniai gali ugdytis muzikinį bei kritinį mąstymą. Pamokų stebėjimas ir interviu su muzikos mokytojais atskleidė, kad trečių klasių muzikos pamokose aktyvūs muzikos klausymosi metodai yra sėkmingai pritaikomi muzikinio ir kritinio mąstymo ugdymuisi. Atliktas ugdymo projektas patvirtino, kad tinkamai parinkti aktyvūs muzikos klausymosi metodai gali paskatinti muzikinio bei kritinio mąstymo ugdymąsi.
Listening to music is one of the main activities during music lessons. This is how the children's attitude towards the study subject of music is formed, his/her musical taste and perception of the value of music and musical thinking skills are developed. The research shows that during music lessons it is possible to acquire another skill, i.e. critical thinking, which is highly appreciated in contemporary society.
The problem: are the possibilities of developing school learners' musical and critical thinking with music listening tasks employed in the third forms?
The goal: ways of listening to music that activate musical and critical thinking during music lessons in the third forms.
The methods: analysis of literature and educational documents; observation of music lessons in the third forms; semi-structured interview with music teachers; content analysis of responses; educational project.
Conclusions: The analysis of literature sources showed that using active music listening methods, third formers have an opportunity to develop their musical and critical thinking. Lesson observation and interview with teachers disclosed that active music listening methods are successfully applied developing musical and critical thinking during music lessons. The completed educational project confirmed that properly chosen active music listening methods can encourage development of learners' musical and critical thinking.
The problem: are the possibilities of developing school learners' musical and critical thinking with music listening tasks employed in the third forms?
The goal: ways of listening to music that activate musical and critical thinking during music lessons in the third forms.
The methods: analysis of literature and educational documents; observation of music lessons in the third forms; semi-structured interview with music teachers; content analysis of responses; educational project.
Conclusions: The analysis of literature sources showed that using active music listening methods, third formers have an opportunity to develop their musical and critical thinking. Lesson observation and interview with teachers disclosed that active music listening methods are successfully applied developing musical and critical thinking during music lessons. The completed educational project confirmed that properly chosen active music listening methods can encourage development of learners' musical and critical thinking.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)rimgaile_sestokaite_bd.pdf (1.49 MB) Embargo Accessuntil 2025-06-22