Priešmokyklinio amžiaus vaikų gamtinės aplinkos pažinimo skatinimas papildytos ir virtualios realybės priemonėmis
Pašvenskaitė, Ieva |
Švietimo srityje šiuolaikinės technologijos pastaruoju metu vis dažniau integruojamos į ugdymo(si) procesą, todėl virtuali ir papildyta realybės tampa vis didesniais susidomėjimo objektais. Iškyla klausimas, kaip dažnai šios technologijos yra naudojamos, skatinant priešmokyklinio amžiaus vaikų gamtinės aplinkos pažinimą ir, koks požiūris vyrauja tarp pedagogų? Pagrindinis tyrimo tikslas yra atskleisti pedagogų požiūrį į papildytosios ir virtualios realybių priemones, skatinant vaikų gamtinės aplinkos pažinimą. Šiam tikslui pasiekti buvo keliami keturi tyrimo uždaviniai. Pirmiausia, norint atlikti tyrimą, buvo svarbu išanalizuoti mokslinę literatūrą nagrinėjamos temos klausimais. Taip pat buvo siekiama išsiaiškinti, kaip dažnai yra naudojamos virtualios ir papildytos realybių technologijos, skatinant priešmokyklinio amžiaus vaikų gamtos pažinimą bei nustatyti, koks požiūris į papildytosios ir virtualios realybių priemones vyrauja tarp ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų. Ketvirtasis uždavinys – atskleisti vaikų požiūrius į papildytosios ir virtualios realybių naudojimą ikimokyklinėse įstaigose. Tyrime dalyvavo 101 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų bei 5 priešmokyklinio amžiaus vaikai. Tyrimas parodė, kad didžioji dalis pedagogų pripažįsta, jog papildytosios ir virtualios realybių naudojimas, skatinant vaikus pažinti gamtinę aplinką, yra naudingas. Taip pat paaiškėjo, kad savo pedagoginiame darbe virtualios ir papildytosios realybės technologijomis nesinaudoja daugiau negu pusė tyrime dalyvavusių pedagogų.
The modern technologies have become more and more integrated into the educational process in the field of education. Virtual and augmented reality is becoming an increasing object of interest. The problem of the study is related to the virtual ant augmented reality technologies and how often they are used in preschool age to promote knowledge of natural environment and what is a teacher‘s point of view. The aim of the research is to reveal the teacher‘s point of view of virtual and augmented reality to promote knowledge of the natural environment in preschool age. There are four main objectives of the research. Firstly, it's important to analyze the scientific literature of this topic. Also, it's important to find out how often virtual and augmented reality is used to promote knowledge of natural environment in preschool age and what is teacher‘s point of view of virtual and augmented reality. The fourth objective is to reveal children‘s point of view of virtual and augmented reality. The research involved 101 teachers and 5 preschoolers. The results revealed that the biggest part of teachers think that virtual and augmented reality has a lot of advantages to promote knowledge of natural environment in preschool age. In addition, more than a half teachers do not use virtual and augmented reality in their job because they do not have a possibility to use it.