Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/107011
Type of publication: Bakalauro darbas / Bachelor thesis
Field of Science: Transporto inžinerija (T003) / Transport engineering
Author(s): Barysas, Deividas
Title: Benzininių variklių tobulinimo tendencijos
Other Title: Trends in gasoline engine development
Extent: 39 p.
Date: 17-Jun-2020
Keywords: Benzininis variklis;Gasoline engine;Tobulinimo tendencijos;Improvement tendency;Litražas;Liter;Tarša;Exhaust emission;Pripūtimas;Turbocharging
Abstract: Darbo tikslas yra išnagrinėti skirtingų rūšių benzininius variklius bei praktiškai atlikti dviejų skirtingų litražų variklių šiluminius skaičiavimus. Ši tema yra aktuali, nes didėjant dėmesiui ekologijai, automobilių gamintojai yra priversti gaminti mažiau teršiančius automobilius. Dėl to, didelė dalis naujų automobilių yra gaminami su mažesniu litražo varikliu ir papildomu oro įpūtimu. Darbo tikslas yra atskleisti, ar sumažintas variklio litražas su papildomu oro įpūtimu gali išlaikyti ir padidinti variklio galios efektyvumą bei palaikyti atitikti ekologinius reikalavimus. Atlikus praktinius skaičiavimus nustatyta, kad mažesnio litražo variklis su papildomu oro įputimu gali išlaikyti tokią pačia galią kaip didesnio litražo variklis be pripūtimo, bei sunaudoti mažiau degalų ir būti ekologiškesnis aplinkai. Reikšminiai žodžiai: benzininis variklis, tobulinimo tendencijos, litražas, tarša, pripūtimas, galia, degalų sąnaudos.
The aim of the work is to study different types of gasoline engines and to perform thermal calculations of two different liter engines. This topic is relevant because with the increasing focus on ecology, car manufacturers are being forced to produce less polluting cars. As a result, a large proportion of new cars are produced with a smaller liter engine and additional air intake. The aim of the work is to reveal whether the reduced engine capacity with additional air intake can maintain and increase the engine power efficiency and maintain compliance with environmental requirements. Practical calculations have shown that a smaller-liter engine with additional air injection can maintain the same power as a larger-liter atmospheric engine, use less fuel and be more environmentally friendly. Keywords: gasoline engine, improvement tendency, liter, exhaust emission, turbocharging, power, fuel consumption, ecology.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/107011
Affiliation(s): Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Jėgos ir transporto mašinų inžinerijos institutas
Appears in Collections:2020 m. (ŽŪA ŽŪIF bak.)

Files in This Item:
deividas_barysas_bd.pdf1.16 MBAdobe PDF   Until 2025-06-17View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons