Balanced scorecard for startups and SME: case of Laserpas
The problem analyzed in this paper is how startups and SMEs can overcome their management problems by using the strategic management system Balanced Scorecard. Object of analysis is a small Lithuanian startup “Laserpas”, which at the time of writing was experiencing strategic management problems. The goal of this paper is to investigate possibilities to implement BSC as strategic management system in a startup company which is seeking a rapid growth and prepare the plan of implementation which can be reused in other startups and SMEs with minimal additional investments. Paper consist of a theoretical part, with overview of BSC components, implementation timeline, and key management problems in small companies. Field analysis part is focusing on “Laserpas” case, with thorough description of company and its activities, for reader to understand the background of the problems in the company. Field analysis is continued by summarizing findings from multiple surveys into a As-Is representation of strategic management using BSC structure. Problem solutions focus on extracting valuable methods from the field analysis, which can be used in other companies, to start implementing BSC without significant investments, which are rarely possible in small organizations. Paper is finished with conclusion, that it is possible to implement BSC in a small company, although result of such implementation should be subject to further research.
Pagrindinė problema analizuojama šiame darbe yra kaip startuoliai ir mažos ir vidutinės įmonės gali įveikti įmonių valdymo problemas, naudojant strateginio valdymo subalansuotų rodiklių sistemą (SRS). Pagrindinis šio darbo analizės objektas yra viena iš Lietuvos startuolių kompanijų - UAB Laserpas, kuri šio darbo rašymo metu ir prieš jį susidūrė su strateginio valdymo sunkumais. Šio darbo tikslas – strateginio valdymo galimybių diegimo startuolyje analizė, naudojant subalansuotų rodiklių sistemą, siekiant greito augimo ir reikšmingai teigiamai pasikeitusio pelningumo, papildomai nenaudojant kompanijos išteklių. Rastas ir aprašytas modelis turėtų būti standartizuotas ir būti tinkamas bei naudojamas kitų startuolių bei mažų ir vidutinių įmonių. Šis rašomasis darbas susideda iš teorinės dalies, kur pristatomi subalansuotų rodiklių sistemos komponentai, teorinis reikiamas diegimui laikotarpis pagal diegimo fazes bei pagrindinės mažų kompanijų strateginio valdymo problemos. Antrojoje dalyje pristatomas analizės objektas – UAB Laserpas. Šalia kompanijos pristatymo, pateikiami ir įvairių atliktų apklausų apibendrinimai bei dabartinis UAB Laserpas strateginis valdymas per subalansuotų rodiklių sistemos keturias perspektyvas. Problemos sprendimų dalyje pristatomi naudingi diegimui įrankiai ir metodikos iš antrosios dalies, kurios gali būti diegiamos ir kitose mažose ir vidutinėse įmonėse, startuoliuose be papildomos investicijos. Rašomasis darbas užbaigiamas išvada, kad įmanoma įdiegti BSC mažoje įmonėje, bet BSC efektas tokios įmonės veiklai turėtų būti nagrinėjamas tolimesniuose tyrimuose.