Transporto paslaugų kokybės gerinimo kryptys UAB „Rosteka“ pavyzdžiu
Šitkauskė, Kristina |
Tyrimo objektas – transporto paslaugų kokybė. Tyrimo tikslas – ištyrus transporto paslaugų kokybės tobulinimo prielaidas, parengti jų gerinimo kryptis. Uždaviniai: 1) atskleisti transporto paslaugų kokybės gerinimo problematiką; 2) išanalizuoti transporto paslaugų kokybės vertinimo elementus, konceptualizuojant transporto paslaugų kokybės vertinimo metodikas; 3) ištirti UAB „Rosteka“ transporto paslaugų kokybę ir jos lygį lemiančius veiksnius, remiantis sukurtu konceptualiu modeliu; 4) pasiūlyti UAB „Rosteka“ transporto paslaugų kokybės valdymo ir gerinimo kryptis. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sisteminimas; kokybinis tyrimas, taikant interviu techniką; turinio (angl. Content) analizė; projektavimas; vaizdavimas. Tyrimo rezultatai: • pirmojoje darbo dalyje pristatytos transporto paslaugų kitimo tendencijos, įmonių, teikiančių transporto paslaugas taikomi kokybės standartai; • antrojoje darbo dalyje atlikta transporto paslaugų kokybės teorinė analizė, konceptualizuojant transporto svarbą logistikos procese, transporto paslaugų kokybės apibrėžtis bei transporto paslaugų kokybės vertinimo metodikas; • trečiojoje darbo dalyje pristatyta tyrimo metodologija, UAB „Rosteka“ transporto kokybės tyrimo rezultatai, išryškinant transporto paslaugų kokybės stipriąsias puses bei tobulintinus aspektus. Tyrimo rezultatų pagrindu suformuotos UAB „Rosteka“ transporto paslaugų kokybės gerinimo kryptis, apimančios: 1) Teikiamų transporto paslaugų gerinimą, skiriant dėmesį įmonės patikimumo bei prieinamumo didinimui; 2) Transporto parko plėtrą, orientuojantis į mažagabaritinio transporto plėtrą bei transporto parko atnaujinimą; 3) Dėmesį žmogiškiesiems ištekliams, orientuojantis į darbuotojų kaitos mažinimą bei darbuotojų profesinių kompetencijų plėtrą. Daliniai darbo tyrimo rezultatai buvo pristatyti studentų mokslinėje konferencijoje „Jaunasis mokslininkas 2020“. Pranešimo tema „UAB „Rosteka“ transporto paslaugų kokybės gerinimo sprendimai“.
Research object – quality of transport services. Research aim – after examination transport service quality improvement assumptions, prepare their improvement directions. Objectives: 1) reveal transport service quality improvement problematics; 2) to analyze the elements of transport service quality assessment by conceptualizing transport service quality assessment methodologies; 3) to study the factors determining the quality of UAB "Rosteka" transport services and its level, based on the developed conceptual model; 4) to offer directions of the transport services quality management and improvement of JSC "Rosteka". Research methods: analysis and systematization of scientific literature; qualitative research applying interview technique (Content analyze); projection; depiction. Research results: • In the first part of the work presents the trends of transport services, quality standards applied by companies providing transport services. • In the second part of the work performed a theoretical analysis of transport service quality, conceptualizing the importance of transport in the logistics process, the definition of transport service quality and transport service quality assessment methodologies; • In the third work part delivered research methodology, JSC „Rosteka“ transport quality research results, marking transport service quality strongest sides and upgradable aspects. Research result basis formed transport service quality improvement directions by JSC „Rosteka“, taking: 1) Improving the provided transport services, focusing on increasing the company's reliability and accessibility; 2) Transport park development, orientating to small size transport development and transport park upgrade; 3) Attention to human resources, focusing on the reduction of employee turnover and the development of employees' professional competencies. Partial results of the work research were presented at the student scientific conference “Young Scientist 2020”, which presented the topic „Decisions of Transport Service Quality Improvement in JSC “Rosteka”.