Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/105857
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Transporto inžinerija (T003) / Transport engineering
Author(s): Mileška, Paulius
Title: Automobilių amortizatorių charakteristikų tyrimas
Other Title: Research on characteristics of shock absorder for vehicle
Extent: 46 p.
Date: 11-Jun-2020
Keywords: Amortizatorius;Shock absorder;EUSAMA;EUSAMA;Efektyvumas;Efficiency;Charakteristika;Characteristic;Automobilis;Vehicle
Abstract: Baigiamojo darbo tikslas yra palyginti įvairių gamintojų dujinių amortizatorių darbo efektyvumą. Darbe pateikiama, trijų skirtingų gamintojų, tos pačios konstrukcijos amortizatorių, kurie pritaikyti tam tikro modelio lengvajam automobiliui, charakteristikos. Tyrimo metu visiems amortizatoriams buvo imituojamas vienodas kelio nelygumų dažnis, kiti pakabos elementai buvo nekeičiami, padangos taip pat nebuvo keičiamos, padangų slėgis 2,3 bar. Tyrimo metu nustatyta, kad tos pačios konstrukcijos amortizatorių charakteristikos yra skirtingos. Darbe pateikiamos gautos procentinės EUSAMA metodo gautos reikšmės, kad kiekvieno skirtingo gamintojo amortizatorius kelio nelygumus slopina skirtingai, o didinant automobilio ašies apkrovą gaunamas geresnis rato sukibimas su keliu. Po atliktų amortizatorių charakteristikų matavimų pastebėta, jog amortizatoriui reikalinga suspaudimo jėga mažesnė už ištraukimo jėgą.
The aim of the final work is to compare the work efficiency of gas shock absorbers from different manufacturers. The research presents the characteristics of shock absorbers of three different manufacturers, of the same construction, which are adapted to a particular model of a car. During the research, all shock absorbers were simulated with the same frequency of road irregularities, other suspension parts were not changed, the tyres were also not changed. The tyre pressure was 2.3 bar. The research has shown that the characteristics of shock absorbers of the same design are different. The paper presents the percentage values obtained by the EUSAMA method that the shock absorber of each different manufacturer dampens road unevenness differently. While increasing the axle load of the vehicle it results in a better wheel grip on the road. After the research, it was found that the compression force required for the shock absorber is less than the extraction force.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/105857
Affiliation(s): Žemės ūkio inžinerijos fakultetas
Jėgos ir transporto mašinų inžinerijos institutas
Appears in Collections:2020 m. (ŽŪA ŽŪIF mag.)

Files in This Item:
paulius_mileska_md.pdf2.03 MBAdobe PDF   Until 2025-06-12View/Open

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons